17. travnja 2014.

Polpete od prosa i blitve s umakom od povrća

Jučerašnja "last minute" slatka ponuda je istekla! Ko jamio-jamio :D
Danas ide slani prijedlog za sutrašnji posni dan. Ako niste na ribi, možete biti na prosu i povrću.
Fine polpete od prosa i blitve, bez jaja i prženja, s laganim umakom od korjenastog povrća - zdrav i skroz dijetalni ručak!



 Polpete od prosa i blitve
  • 1 manja šalica prosa (200 ml)
  • 3 šalice vode 
  • 1 pušlek blitve
  • sol 
  • papar
  • 2 režnja češnjaka
  • maslinovo ulje 
  • prezle

Proso isprati kroz sito pod mlazom hladne vode.
U posudu uliti 3 šalice vode, kad zakipi dodati 1 šalicu prosa i kuhati na laganoj vatri oko 10-15 minuta, odnosno dok se tekućina skroz ne reducira.
Maknuti s vatre i ostaviti nek se prohladi, oko 10-tak minuta.
Smjesa treba biti gusta, kašasta, bez tekućine.
Zatim proso posoliti, uliti 2 žlice maslinovog ulja i promiješati.

Blitvu oprati i ubaciti u lonac s kipućom vodom, kratko prokuhati, samo par minuta.
Dobro ju ocijediti, posušiti s papirom i sitno narezati.

U veću zdjelu staviti proso, narezanu blitvu, dodati malo papra, iscijeđeni češnjak, 2-3 žlice maslinovog ulja i nekoliko žlica prezli da se smjesa fino poveže.
Probati te dosoliti po potrebi.
Oblikovati polpete i uvaljati ih u prezle.
Pleh od pećnice prekriti papirom za pečenje, premazati uljem, gore poslagati polpete, pokapati ih maslinovim uljem i ispeći u pećnici na 200-220 dok ne dobe malo bojice.


Umak od korjenastog povrća
  • 2 mrkve
  • 1 srednji korijen celera
  • 1 korijen peršina
  • 1 mladi luk
  • maslinovo ulje
  • sol
  • papar 
  • malo limunovog soka

Povrće oprati, oguliti i narezati na sitne kockice.
Na malo maslinovog ulja na laganoj vatri popržiti sitno narezani mladi luk i korjenasto povrće.
Kad puste svoje boje i mirise, podliti s malo vode i kuhati na laganoj vatri dok povrće ne omekša a tekućina se reducira.
Kuhano povrće posoliti, popapriti i smiksati u blenderu da dobijemo kašastu smjesu.
Umak ponovo ugrijati do vrenja, dodati par kapi limunovog soka i odmah toplo poslužiti.








cookandplay

Broj komentara: 12:

  1. Uh, ni sama ne znam kako sam uspjela zakasniti na slatku ponudu :( Nema druge nego poslužiti se ovim polpeticama, taman nikad nisam probala nešto slično

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hehe sačuvala sam ti komadić, al danas možeš dobit samo popletice :)

      Izbriši
  2. Kod tebe su uvijek neke fine stvari u ponudi,savršen mi je i ovaj recept!

    OdgovoriIzbriši
  3. Zvuci sasvim privlacno, a sa radichiem u pozadini izgleda savrseno. Sretan Uskrs!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Jasna, također sretan Uskrs!

      Izbriši
  4. Ovo si izgleda radila za mene jer ne koristim prženo, a proso (jedina žitarica koja ne kiseli) i blitvu često imam. (Di to ima za kupit'?) Sretni Vazmeni blagdani!

    OdgovoriIzbriši
  5. Polpetice i kompletan ručak po mome ukusu ! Ovo odmah bilježim, idealno mi je sada za toplije dane, kako vikendom tako i u tjednu za ponijeti na posao, odlično izgleda !

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Branka, drago mi je da ti se sviđa. Ovo je bilo skroz posno, a za pojačanu varijantu može se naribati malo parmezana i budu još finiji :)

      Izbriši
  6. "Malo" kasnim, ali ovo izgleda izvrsno.
    Uvijek sam izbjegavala polpete zbog prženja, sad vidim da postoji alternativa. (Radila sam tako "pohanu" cvjetaču a nije mi palo na pamet za polpete. :D )

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala, kod mene nikad nije kasno za komentare :) Drago mi je da Vam se sviđa, i meni je to puno bolja varijanta nego prženje u ulju.

      Izbriši