12. listopada 2013.

Juneći gulaš s njokima / Beef Stew with homemade Gnocchi



Čim zahladi vrijeme je za gulaš! Obožavam takva jela, ali samo iz domaće kuhinje jer u restoranima ih obično rade s nekim ... hm ... "zanimljivim" dodacima. Ipak moram priznati, jedan od boljih gulaša jela sam baš u restoranu. Bilo je to u Italiji, doduše jedne davne godine ali eto još uvijek ga pamtim :) Ne kažem da i danas nema ukusne restoranske hrane, ali ipak se prije kvalitetnije kuhalo.




Juneći gulaš ja radim bez brašna, sa crnim vinom, ukuhanim paradajzom, začinima i naravno crvenim lukom. Luk ne režem na kockice već na listiće. Možda se čini kao nebitno ali nije :) Otkrit ću vam još jednu malu tajnu, a to je med. Tek žličica ili dvije meda će biti dovoljno da ovo jelo dobije jedan posebno fini šmek. 
Za gulaš je također bitno ne ostavljati ga samog, nema gledanja serije k'o kod kuhanja sarme:)
Uz ovaj gulaš meni najbolje pašu njoki ili žganci. Danas su prevagnuli njoki. 

recept

za gulaš
  • 500 gr junetine narezane na kockice
  • 2 luka narezana na listiće
  • malo suncokretovog i maslinovog ulja
  • 2 žličice svijetlog meda
  • 1 lovorov list
  • 1 žličica mljevene crvene paprike
  • malo ružmarina ili origana
  • sol
  • papar
  • 100 ml crnog vina
  • 200 ml ukuhanog paradajza (passate)
  • voda za podlijevanje

Luk narezan na listiće pržiti na ulju na laganoj vatri dok ne postane staklasti.
Dodati meso i dinstati miješajući dok se sve lagano ne karamelizira.
Zatim dodati med i sve začine, promiješati i uliti crno vino i malo vode.
Kuhati na laganoj vatri dok tekućina ne ispari. Povremeno promiješati.
Kad tekućina ispari uliti paradajz, promiješati i uliti još malo vode.
Poklopiti i kuhati na vrlo laganoj vatri dok meso ne omekša.
U tijeku kuhanja prema potrebi gustoću korigirati s pomalo vode.
Dok se gulaš kuha pripremiti njoke.


za njoke
  • 3 krumpira (oko 400 gr)
  • malo soli
  • 1 žlica ulja
  • 1 jaje
  • oko 150 gr brašna

Krumpire skuhati u slanoj vodi.
Protisnuti u pire, posoliti, dodati ulje i jaje, te sve dobro promiješati.
Zatim postepeno dodavati brašno i umijesiti meko tijesto.
Odvojiti komad tijesta i na pobrašnjenoj radnoj podlozi dlanovima zarolati uski valjak debljine palca.
Izrezati na komadiće - njoke, dužine oko 2,5-3 cm.
Isto ponoviti s ostatkom tijesta.
Njoke staviti kuhati u lonac kipuće posoljene vode.
Kuhani su čim isplivaju na površinu.
Ocijediti ih ili vaditi iz vode rupičastom žlicom.
Servirati uz gulaš.
Dobar tek!






cookandplay

Broj komentara: 14:

  1. Danas i ja kuham gulas za rucak, i bas sam se pitala s cim da ga serviram. Hvala na ideji -izgleda vrlo primamljivo!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. O super, baš zgodno kako se potrefilo, dobar tek! :)

      Izbriši
  2. Malo je reći da obožavam ovakva jela,taman prijaju za jesenske dane..

    OdgovoriIzbriši
  3. Gulaš je i kod mene omiljen, rijeđe ga poslužim sa njokicama, obično je to pire krompir ili tjestenina, No u svakom slučaju tvoj gulaš mi se jako sviđa, moj recept je skoro isti osim ovoga sa medom, to nisam znala i sljedeći put ću staviti i malo meda.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Branka :) drago mi da ćeš isprobati.

      Izbriši
  4. Ja moram priznati da gulaš nisam nikad spremala. Sad me sram. Moram to promijeniti :)

    OdgovoriIzbriši