31. ožujka 2014.

Smokvine praline - handmade!






Moj novi mali slatki užitak - fine i sočne voćne praline u mekanom čokoladnom omotaču.
U ove praline nisam stavljala šećera, vrhnja, ni putra, a ispale su slatke su ko med i mekane ko putar! Omekšala sam i tamnu čokoladu za glazuru... ma cijele se doslovno tope u ustima.
Još jedna prednost, u ovom slučaju nije neophodno temperiranje čokolade kao za belgijske praline. Također nije potreban nikakav kalup, samo malo dobre volje za ručnu izradu, a rezultat su fine i mekane, original rukom rađene praline.



Smokvine praline

  • 100 gr suhih smokvi
  • 50 gr grožđica
  • 100 gr petit-beure keksa
  • 50 gr lješnjaka 
  • 1 žličica cimeta
  • 1 žličica meda
  • sok od 1 naranče
  • 1 žlica vode (prema potrebi)

za glazuru
  • 120 gr tamne čokolade 
  • 4 žlice sojinog (ili nekog drugog) mlijeka

Smokve prvo izrezati na manje komade, zatim zajedno s grožđicama, lješnjacima i razlomljenim keksima samljeti u multipraktiku ili sjeckalici snažnog motora. 
Dobivenoj smjesi dodati cimet, med i sok od naranče te sve dobro izmiješati u kompaktnu smjesu.
Žličicom uzimati po dio smjese, dlanovima brzo formirati kuglice i odlagati ih na tacnu.
Staviti u frižider dok ne pripremimo čokoladu za umakanje.
U posudici nad parom lagano otopiti čokoladu.
Kad se čokolada otopila maknuti posudicu sa strane, dodati 4 žlice mlijeka i promiješati do glatke smjese.
U čokoladu umakati jednu po jednu kuglicu, pomoću vilice okretati da čokolada obloži kuglicu, zatim stavljati na tacnu.
Ostaviti ih tako da se čokolada malo stegne, potom dobro ohladiti u frižideru.
Nakon hlađenja praline staviti u ukrasne papirnate košarice.







cookandplay

22 komentara:

  1. Ja ću opet na marendu kod tebe, volim voće u čokoladi (danas je i dr. Oz priznao kako voli slično i orašasto obliveno čokoladom, i rekao kako malo čokolade doprinosi zdravlju).

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Samo izvoli, uvijek si dobro došao!
      Zna i dr Oz kaj valja hehe

      Izbriši
  2. super su! i ja slicne cesto radim.. prava bomba od slatkisa =))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. Ja sam još beba u odnosu na tvoje kugličaste kreacije :))

      Izbriši
  3. Cokoladno iznenadjenje; unutrasnjost mora biti divno aromaticna!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pravi mali voćno-čokoladni užitak, s tim da su smokvice ipak glavna zvijezda :)

      Izbriši
  4. Slično radim, samo što ne valjam u čokoladu, super su te kuglice

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Za kuglice imam drugačiji recept, i također ne idu u čokoladu, već u mljevene orahe (ili kristal šećer). Volimo i njih, ali od sad su nam apsolutni favorit ove pralinice :)

      Izbriši
  5. Super receptić! Kad mogu za Božić napraviti 100-tinjak rum kuglica onda je ovaj ručni rad prava sitnica! Probam prvom prilikom!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti, bit će mi drago ako isprobaš.
      p.s. vidimo se oko Božića ;)))

      Izbriši
  6. Kako dobro ! Ove praline su me osvojile na prvi pogled i prvo čitanje, isprobavam, znam da će me osvojiti i na prvi zalogaj !

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti Branka, baš mi je drago! Ja sam ih u međuvremenu opet napravila :)

      Izbriši
  7. Pozivam Cookandplay u igricu 5 najdrazih deserta. Posjeti moj blog da preuzmes 'kod'..Nadam se da ces rado ucestvovati!

    OdgovoriIzbriši
  8. Ti si moj izvor genijalnih recepata,i ovaj je jedan od njih definitivno,bilježim i isprobavam,moji će ih obožavati sigurna sam!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Drago mi je zbog tog, hvala ti na ovim lijepim riječima. Nadam se da ćete uživati u pralinicama :)

      Izbriši
  9. Nominirala sam te za igricu 5 najdražih deserta, u mom zadnjem postu su detalji.

    OdgovoriIzbriši