28. svibnja 2013.

Čokoladni užitak



U ove hladne dane, krajem mjeseca svibnja(!!), najbolje se ugrijati u toplini doma, opustiti uz fini čaj i zasladiti pjenasto-čokoladnim kolačima. Ipak je "zasladiti" prilično nježna riječ za ovaj moj današnji kolačić. Radi se o pravom slatkom gijehu:) Čokoladni biskvit, pekmez od jagoda, pjenasti šaum i čokoladna glazura garantiraju savršeni slatki užitak!


biskvit
  • 6 žumanjaka 
  • 150 gr šećera 
  • 100 ml blagog maslinovog ulja 
  • 100 ml mlijeka 
  • 5 žlica gustina
  • 1 žlica kakaa 
  • 1/2 praška za pecivo
  • pekmez (od jagoda) za premaz 
šaum 
  • 6 bjelanjaka 
  • 200 gr šećera 
  • 1 vanilin šećer 
Bjelanjke sa šećerima ulupati u čvrsti snijeg. 

glazura 
  • 100 gr čokolade 
  •  80 gr putra 
  •  2 žlice ulja 
Na niskoj temperaturi otopiti sastojke.


Pjenasto umutiti žumanjke sa šećerom, postupno dodajući ulje i mlijeko. 
Na kraju lagano umiješati gustin pomiješan s praškom za pecivo i kakaom. 
Smjesu izliti u kalup, prethodno namašten i pobrašnjen.
Staviti u zagrijanu pećnicu na 180 C, peći oko 15-20 minuta. 
Izvaditi iz pećnice, tanko premazati pekmezom i preliti šaumom. 
Staviti natrag u pećnicu, smanjiti na 150 C i peći dok šaum lagano ne porumeni. 
Kolač ohladiti na sobnu temperaturu i preliti čokoladnom glazurom.
Odmah izrezati na kocke i dobro ohladiti u frižideru. 





- prema istoimenom kolaču iz knjige Gospodarskog lista, s nekim mojim izmjenama.


cookandplay

Broj komentara: 18:

  1. Ovo je pravi čokoladni užitak,divan kolač,godio bi mi vjeruj mi sada uz šalicu kave:)

    OdgovoriIzbriši
  2. Dakle, stvarno nas tjerašna grijeh! Meni ponekad (da samo ponekad, hah)pašu ovakve "slatke bombe" !

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hehe, s ovim se isplati zgriješiti :)

      Izbriši
  3. Tamno-svijetle kombinacije u kolacima uvijek privuku paznju. Izuzetno dobra i neobicna fotka - reflekcija je odigrala divnu ulogu!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Drago mi je da ti se svidjaju fotkice. Za sve koji vole kolače sa šaumom ovo je prava poslastica.

      Izbriši
  4. Ovo je kao onaj kolač Mančmelou koji moja mama ima u svesci, ali obogaćeno džemom od jagoda. Sve u svemu - zvuči savršeno!!! :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Je, i mene je asocirao na Munchmallow, ali sam rađe ostavila originalni naziv iz te knjige.

      Izbriši
  5. Joj joj, jako fina kombinacija! Ima svega, jagoda, čokolade, kremice... mljac! :))

    OdgovoriIzbriši
  6. Ne mogu da odolim kolačima sam šaumom. Ovih dana sam razmišljala da pravim nešto ovako slično.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Teško im je odoliti, fini pjenasti, slatki...njammmm :)

      Izbriši
  7. Kad je čokolada u pitanju, kolač mora biti dobar :)

    OdgovoriIzbriši
  8. Izgleda tako sočno i moćno!

    OdgovoriIzbriši