14. travnja 2013.

Frankopan torta / The Frankopan Cake



     Frankopan torta gastronomska je baština hrvatskog primorskog grada Crikvenice. Priprema se u slastičarnici hotela "International" na osnovu izvorne recepture iz jedne od najstarijih srednjoeuropskih kuharica iz 17. stoljeća.  Naravno, recept je malo drukčiji nego iz tog baroknog razdoblja; vremena i stil života se mijenjaju u svemu, pa tako i u kulinarstvu.

Današnja se torta sastoji od četiri reda lisnatog tijesta izmedju kojih je fina krema od jaja i vrhnja s dodatkom prženih badema, grožđica i ukusnih začina. Zadnji sloj je voće iz kompota (marelice). Premazuje se i ukrašava šlagom. Sredinu torte krase dva propeta lava, inače motiv s grba kneževske obitelji Frankopan, koja je u srednjem vijeku vladala većim dijelom Hrvatske, ujedno i Primorjem.


Ja sam radila prema receptu koji je objavio časopis "Iće&piće". Bila sam zadovoljna rezultatom, a posebno me se dojmio okus bogate krema s finim začinima. Sve u svemu ovo je predivna torta koja sigurno nikoga neće ostaviti ravnodušnim!


Frankopan torta

za kore
  • 500 gr lisnatog tijesta 
za kremu
  • 400 ml slatkog vrhnja 
  • 6 žumanjaka 
  • 150 gr šećera 
  • 2 žlica gustina 
  • 120 gr maslaca 
  • 3 kapi ružine vodice 
  • cimet 
  • muškatni orašćić 
  • limunova korica 
  • 200 gr prženih badema (sitno nasjeckati)
  • 100 gr grožđica (namočiti u malo ruma)
ostalo
  • marelice iz kompota (ja sam stavila breskve) 
  • 400 ml slatkog vrhnja za šlag




Lisnato tijesto tanko razvaljati i ispeći 4 okrugle kore (ili 3 kore, što je sasvim dovoljno!).
Kore peći svaku posebno na 220 C oko 10-15 minuta (ovisno o pećnici).
U zagrijano slatko vrhnje dodati prethodno izmiješane žumanjke, šećer i gustin.
Kuhati kremu na pari dok se ne zgusne.
Ohladiti, zatim dodati omekšani maslac i sve začine, pa sve dobro izmiksati.
Na kraju umiješati sitno nasjeckane bademe i grožđice prethodno namočene u rumu.
Kore premazati kremom, a na posljednju koru samo poslagati narezano voće.
Tortu prvo ohladiti u frižideru, zatim cijelu premazati šlagom.
Ukrasiti s voćem.
Ja sam još na sredini torte "iscrtala" dva propeta lavića od kakaa.







cookandplay

Broj komentara: 20:

  1. Mmmmmmmmmm, mogu joj zamisliti okus, mljac!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Znala sam da ćeš ti prepoznati fini okus. :)

      Izbriši
  2. Nisam je nikada pravila, ali sigurno hocu...Prekrasno izgleda!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Preporučam, sigruno će ti se svidjeti, Hvala :)

      Izbriši
  3. Torta je krasna vjerujem,nikada ju nisam pravila,ali recept ću si svakako zabilježiti..hvala ti!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. :) ja sam ju već dva put radila, predobra mi je.

      Izbriši
  4. Poznata mi je torta ali je nikad nisam jela ni radila. Izgleda prefino i kremasto

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Krema je ono najbolje u ovoj torti, a spoj s voćem ju čini još boljom.

      Izbriši
  5. lijepa je ali ja više volim čiste okuse,
    ovdje mi je puno svega i bademi i lisnato i rum, i grožđice
    i breskve i ružine vodice i slatko vrhnje...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Bogatog je okusa, a takva i treba bit barokna torta. :)

      Izbriši
  6. Super izgleda Frankopanka...!!!!

    OdgovoriIzbriši
  7. Za mene savršena torta ! Volim lisnato sa ovako finom kremom, pa voće, ...., ide ljeto i ovakve torte su i odličan izbor. Napraviti ću je i sama, a nadam da ću probati i onu u Crikvenici. Ova tvoja krasno izgleda !

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mene je oduševila, nadam se da će i tebe. Hvala ti :)

      Izbriši
  8. Evo je http://dilajla-svatarica.blogspot.com/2010/12/frankopan-torta.html i kod mene omiljena a vidim da ste i vi guštali u ovoj divnoj torti.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jesmo, jesmo, a ja bi mogla opet. :) Drago mi je da si se javila, baš ti je krasna, lijepo si ju ukrasila, a vidim dodala si i arancine mmmmm

      Izbriši
  9. Luce delicioso y hermoso quiero ir por varios trozos para mi desayuno,abrazos y abrazos.

    OdgovoriIzbriši
  10. Već neko vrijeme planiram napraviti nešto lagano voćno s breskvama i ovo mi izgleda super!

    P.S. Nominirana si za nagradicu kod mene pa škicni :)

    http://artonmyway95.blogspot.com/2013/04/liebster-i-sisterhood-bloggers-nagrade.html

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Preporučam :)
      Hvala ti puno na nagradici.

      Izbriši