6. travnja 2013.

Goranski nadjev


Za ovaj recept inspirirao me tradicionalni Goranski nadjev, uskršnje jelo Gorskog kotara, a koje potječe iz mjesta Crni Lug smještenog na rubu nacionalnog parka Risnjak.
Izvorno se priprema nadjev od starog kruha, šunke, jaja i mladog luka čime se puni suhi svinjski želudac, kuha i stavlja pod prešu.
Ja sam napravila malo drukčiju, recimo moderniju verziju. Nadam se da mi gorani neće zamjeriti što ovo nije baš ona prava tradicionalna izvedba :) 
Jelo je takodjer vrlo praktično za iskoristiti ostatke šunke i mladog luka nakon Uskrsa.
Servira se toplo ili hladno, a bude odlično i drugi dan.


Goranski nadjev na moj način

  •  5 - 6 šnita starog kruha
  •  200 - 250 gr kuhane šunke u komadu
  •  malo špeka 
  •  3 mlada luka
  •  5 jaja
  •  malo mlijeka
  •  papar
  •  prezle

Kruh, šunku, špek i mladi luk narežemo na sitne kockice i stavimo u zdjelu. 
Jaja lagano umutimo, ulijemo vrlo malo mlijeka, dodamo papar i samo mrvicu soli (jer je šunka slana). Time prelijemo sadržaj u zdjeli i sve dobro izmiješamo da dobijemo kompaktnu smjesu.
Duguljasti kalup za kruh premažemo uljem i posipamo s prezlima. 
Preko toga rasporedimo smjesu.
Po površini smjese posipamo malo prezli. 
Pokrijemo s alu-folijom i pečemo u vodenoj kupelji, u pećnici zagrijanoj na 200 C oko jedan sat.
Pred kraj maknemo foliju da se gornja kora malo zapeče.
Pečenu i prohlađenu štrucu narežemo na šnite.






cookandplay

Broj komentara: 18:

  1. Super ideja za potrošit ostatke! Podsjeća me na to kak su Talijani smislili pizzu.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da, taj običan komad tijesta s malo nečeg gore osvojio je cijeli svijet. Dobar PR! :)

      Izbriši
  2. Jako mi fino ovo izgleda, štoviše i bolja mi je tvoja verzija nego li kako to ide na goranski način. ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ako ti tako kažeš, ja nemam kaj dodati. :)
      Hvala puno.

      Izbriši
  3. Divno izgleda a u ukus ne sumnjam. :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Kako fino izgleda,mogu misliti koji ukus ima..ova tvoja verzija mi se jako,jako sviđa:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Nely, nešto slično kao slani kolač. :)

      Izbriši
  5. Nesto novo naucih danas...Odlicna prezentacija!

    OdgovoriIzbriši
  6. Super ideja, jako mi se sviđa...BAš sam zamrznula šunku koja je ostala od Uskrsa pa ćemo jedan dan isprobati tvoj receptić;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. E, super, drago mi je da ti se svidja :) hvala

      Izbriši
  7. Odlična ideja za riješiti se ostataka uskrsnih delicija!

    OdgovoriIzbriši
  8. Sjećam se dok sam gledala Večera za 5 da je ovo bila živa patnja, zamotano u krpu pa kuvano u vodi. Odmah je otišlo u odjeljak "ni luda to ne pravim". Ova tvoja verzija mi se baš sviđa.

    OdgovoriIzbriši
  9. Super je goranski na moderan način

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Istina. Takodjer bi mi bilo drago kad bi na Risnjaku isprobala ovaj nadjev na tradicionalan način, nadam se da neko još uvijek radi izvorno.

      Izbriši