24. ožujka 2013.

Integralni kruh sa sjemenkama



Premda smo već u proljeću, opet pada snijeg, jako je hladno i puše neki ludi vjetar. 
Ne sjećam se tak duge i snježne zime kakva je ova bila.
Ali tome još nije kraj, predviđaju snijeg i hladnoću za još cijeli idući tjedan.
Volim ja snijeg, ali kaj je preveč ni s pekmezom ni dobro :)


U ove hladne dane najbolje je dom ugrijati pečenjem kruha.
Već samo miris koji se širi, stvarajući ugodnu toplu atmosferu i dragost, 
 dovoljan je povod za ispeći domaći kruh.
A tek okus, neprocijenjivo!
Moj današnji recept je za integralni kruh koji
ne trebamo mijesiti!


recept
  • 400 gr integralnog brašna
  • 600 gr bijelog pšeničnog brašna
  • 1 ravna žlica soli
  • 2 vrećice suhog kvasca ("Alnatura", bez emulgatora) 
  • 1 mala žličica šećera
  • 700 - 800 ml mlake vode
  • suncokretove sjemenke

U veliku zdjelu istresemo sve sastojke (osim sjemenki) i promiješamo mikserom s nastavcima za tijesto. Pokrijemo i ostavimo na toplom mjestu dok tijesto ne naraste.
Kad se tijesto dobro diglo, uključimo pećnicu na 200 C i čim dostigne temperaturu isključimo!
Istresemo tijesto na pobrašnjenu kuhinjsku krpu, posipamo tijesto sjemenkama, preklopimo sa svih strana i samo lagano premijesimo tek tolko da se sjemenke rasporede kroz tijesto.
Zatim tijesto uz pomoć krpe istresemo u pobrašnjenu posudu (moja posuda je bila inox duboka rajngla za kuhanje).
Stavimo posudu s tijestom u toplu i isključenu pećnicu da tijesto još malo naraste.
Posudu s naraslim tijestom izvadimo iz pećnice koju potom ugrijemo na temp.250 C.
Kad dostigne temperaturu vratimo posudu s tijestom u pećnicu i pečemo pola sata.
Nakon pola sata smanjimo temp.na 200 C i pečemo daljnih pola sata.
Koricu pečenog toplog kruha po želji premažemo s malo putra. 





cookandplay

Broj komentara: 10:

  1. Ma nema bolje kombinacije od pečenja domaćeg kruha a vani snijeg pada. Kod mene nije pao :(

    OdgovoriIzbriši
  2. Već sam bio napisao da superiška izgleda. Jel mi se čini da je toliko veliki ili je stvarno toliko veliki koliko se meni čini da je veliki? :D Da nisam ništa čitao mislio bih da se radi o nekakvom domaćem dimljenom siru. Nisam znao da čak postoje i vrsta kvasca koji su bez emulgatora. Budem proguglao baš da vidim, s obzirom kako Digo i dalje drži monopol, no međutim ima čak i jedna druga tvornica koja proizvodi kvasac, objavio sam dosta davno to na grupi, ne sjećam se naziv proizvođača. Sjećam se kada pravio "no knead bread" također je mirisalo ali samo u pećnici s obzirom kako imam ventilacijsku pećnicu pa mirisi i nisu baš nešto pretjerano se osjetili. Sada si barem mirna nekoliko dana i ne moraš razmišljati imaš li kruha doma ili nemaš. ;)

    OdgovoriIzbriši
  3. Rusticno, pravo domace izgleda...

    OdgovoriIzbriši
  4. Nisam već odavno kruh pekla doma! Baš fino izgleda! A zima je zbilja pretjerala... A kaj kad ne možemo na to utjecat... Prije ili kasnije, i proljeće će stići!

    OdgovoriIzbriši
  5. Ništa lepše od sveže ispečenog domaćeg hleba. Odlično izgleda!

    OdgovoriIzbriši
  6. Haha, ni s pekmezom ni dobro ;-)!!!

    Super si to rekla, a slažem se i za pečenje kruha ili peciva!

    OdgovoriIzbriši
  7. Baš prija domaći kruh na ovakvo vrijeme,savršen mi je ovaj:)

    OdgovoriIzbriši
  8. Kruh super izgleda, voli ga u svakom obliku

    OdgovoriIzbriši
  9. Meni je miris domaćeg, svježe pečenog kruha jedan od najdražih, a posebno zimi.Predobro ovaj izgleda, vjerujem da je i odličan i baš mi se sviđa što je ovako visok, super je !

    OdgovoriIzbriši