14. ožujka 2013.

Gusta juha od pečene muškatne buče


Ne znam za vas, ali mene ovo predproljetno vrijeme baca u neku melankoliju i tromost. Sunce se nedavno tek kratko pokazalo, a danas opet kiša, snijeg i hladno... zima se još ne da, a proljeće je i onak varljivo.
Kad se već pravo sunce skriva, evo onda malo sunca na tanjuru!



Gusta kremasta juha od pečene muškatne buče, s preprženim kockicama kruha i bučinim košticama, puna je vitamnina, vrlo izdašna i dovoljna za samostalni obrok!
Nakon ove juhe bit ćemo siti i sretni :)

recept 
  • 1 manja muškatna buča (butternut)
  • maslinovo ulje 
  • sol
  • šareni papar
  • malo kimla
+ posebno:
  • bučine koštice, prepržiti na tavi bez ulja
  • kockice kruha, prepržiti na tavi s malo ulja
  • kiselo vrhnje (npr.1 čašica je dovoljna za 2 porcije))



Buču operemo, prerežemo uzdužno i očistimo od sjemenki. Ne gulimo koru, ona će se vrlo lako skinuti kad se buča ispeče.
Izrežemo buču na veće kocke, pouljimo maslinovim uljem, rasporedimo na pleh i ispečemo u pećnici na 200 C, oko 40 min.
Kad se buča ispeče ostavimo da se malo ohladi, potom ogulimo koru. 

Meso pečene buče zgnječimo u pire (ako koristite blender dodajte bučama malo vode i smiksajte).
Dobivenu smjesu stavimo u posudu za kuhanje i ulijemo onoliko vode da juha ostane kremasto gusta.
Posolimo prema okusu i dodamo malo šarenog papra i kimla.
Samo jednom prokuhamo i ugasimo vatru.

Juhu na tanjuru serviramo s preprženim kockicama kruha i bučinim košticama. Po želji kapnemo malo bučinog ili maslinovog ulja.
Na juhu u tanjuru također stavimo po 2 žlice kiselog vrhnja. Nemojte zaboraviti vrhnje, bez njega to ne bilo to! :)


Napomena:
Od jedne buče dobijemo stvarno puno juhe, pa možemo imati obrok i za drugi dan (u frižideru može stajati tri dana).
Ova je juha također idealan obrok za bezglutensku ili LCHF prehranu, u tim slučajevima samo izostavite kockice kruha.







cookandplay

Broj komentara: 18:

  1. Proljetna depresija te drži. :) Samo ti kuhaj fino i zdravo i proči će!

    OdgovoriIzbriši
  2. Ovu tikvu sam pre par dana sasvim slucajno otkrila, nisam ni znala do tada da postoji:) Deluje odlicno:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni je odlična ovako pečena za juhu, a super je i za kolače :)

      Izbriši
  3. Odgovori
    1. Drago mi je, i mi ju jako volimo.

      Izbriši
  4. Juha predivno izgleda; sigurno ce popraviti razpolozenje!

    OdgovoriIzbriši
  5. Krasna je,ja sam ljubitelj tikve u svim varijantama:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Nely.:) Meni su isto fine sve varijante, ali muškatne ipak najviše volim za ovakve juhe.

      Izbriši
  6. Savršena, volim tikvu i u slatkim i u slanim jelima.

    OdgovoriIzbriši
  7. Juha od bundeve mi je uvijek bila među omiljenijima, slično je radim osim što stavim i muškatnog oraščića. Ova tvoja super izgleda !

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Branka. :) Oraščić je isto fin, pogotovvo za krem juhe.

      Izbriši
  8. Odlično! Donela sam jednu iz sela, sad smišljam šta bih mogla sve sa njom. I ovaj recept mi se jako sviđa. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala, nadam se da će ti se svidjeti. Meni ovako pečena ima super aromu, a i kora se lako oguli. Juha bude brzo kuhana, samo dok jednom provri i gotovo. :)

      Izbriši