10. veljače 2013.

Maškare, ča mogu maškare!



"Ti ne znaš da san sinoć
U maškarama bija
Pripoznala me nisi
U vrici san se krija

A tamo si me čeka
Pred vratima portuna
Pripoznao me nisi
U vešti od lancuna

Maškare ča mogu maškare
S menon si se jubila u tami
S maškaron sa jednom maškarom
I rekla si da ništa mi ne fali

A sve mi mane vidiš
I škandale mi praviš
Sa maškaron se jubiš
A meni se ne javiš

Prominija san govor
Pa nisi znala tko je
I tija san se otkrit
Al vako mi je bolje"




Da, stvarno svašta mogu maškare.... iza maske se sakriti, šminkom prikriti, 
u drugog pretvoriti i u tami se ljubiti.
Što još mogu maškare?
S maskom nitko nije sam; ako ne i više, dvoje ih je sigurno :)
Čak se i jabuke lako mogu u krafne pretvoriti,
ili možda krafne u jabuke?



Eh te maškare, kako samo zavarati znaju :)
Ovo ipak nisu krafne već jabuke zamaskirane u šlafrok, ali na malo drukčiji način. 
Recept će sigurno biti koristan svima koji ne konzumiraju mlijeko.


Fašničke jabuke

  • 3 zelene jabuke
  • 2 jaja 
  • 1 žlica ruma
  • 80 gr brašna
  • 80 - 100 ml vode 
  • malo soli 
  • ulje
  • štaub šećer za posipanje

Jabukama izdubiti sredinu, tako da ostanu cijele u komadu. Zatim ih narezati na tanje kolutove (oko pola cm).
Odvojiti žumanjke od bjelanjaka. 
Žumanjke malo pjenjačom promiješati i dodati žlicu ruma.
Umiješati brašno uz postupno dodavanje hladne vode, dok ne dobijemo gustu i homogenu smjesu. 
Bjelanjke s malo soli istući u čvrsti snijeg i lagano umiješati u smjesu. 
Zagrijati ulje u dubokoj tavi. 
Kolutove jabuka umakati u smjesu i stavljati na vruće duboko ulje.
Pržiti na srednjoj vatri, sa svake strane dok ne poprime zlatnu boju.
Šupljikavom žlicom ih vaditi iz ulja i stavljati na upijajući papir. 
Posipati štaub šećerom i poslužiti toplo.


Živjele maškare!



cookandplay


22 komentara:

  1. Voljela bih da sam tamo i da mogu osjetiti atmosferu 'maskarijade'...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Zna bit krasnih i zanimljivih maski, ali atmosfera više nije kao nekad...

      Izbriši
  2. A sva si mi vesela i u "điru". A jesi se i "maškarala" ? ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hehe naravno, svaki dan se maškaram :))

      Izbriši
  3. Lako se vama zezati, mi smo na dijeti...možda bi mogla ove jabuke progurati u voćni dan;)!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. A tako znači, već se pripremamo za ljeto? :)
      Neka, neka, i ja bi trebala malo, ali ne znam koji će to dan biti :)

      Izbriši
  4. Krasan post o maškarama i lijepi podsjetnik na pjesmicu koju smo često pjevali kada smo aktivno išli u maškare, naravno maškarani. Fašničke jabuke su odlične i jako lijepo si ih uklopila u fašničko ozračje.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ta pjesma, kao i ona Zivot je maskenbal, su mi baš drage, i stvarno su vječne. Hvala ti.

      Izbriši
  5. Odgovori
    1. Hvala :) A sad čekamo tvoj post o pravim maškarama.

      Izbriši
  6. Jabuke u šlafroku, svašta sam tradicionalno jela ali ovo nikad nisam.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ovo ti je neka moja izvedenica, slično je jabukama u šlafroku ali bez mlijeka i na drugačiji način. Smjesa bude pjenastija zbog šauma koji se na kraju umiješa. Ko voli s mlijekom moze raditi na klasičan način, kao gušću smjesu za palačinke, to su onda one klasične jabuke u šlafroku.

      Izbriši
  7. Jabuke u šlafroku nisam priznajem dugo,dugo jela,a znam da je stvarno prefino,odličan post,sada mi je stalno ova pjesmica u glavi:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I meni, baš je vesela, kad ju čuješ jednostavno te ponese i moraš zapjevati:)

      Izbriši
  8. Ova me pjesma sjeti na one dane kad sam još bila dijete a mama i tata maškarani odlazili na zabave u velikom broju bar kod nas na Kvarneru.Ima i sad toga ali ne više kako je i bilo.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da, nekad je sve bilo drugačije...veselije, bezbrižnije...

      Izbriši
  9. Šteta što je baš ovako ružno vrijeme za maškare.. ali sam se zato danas predozirala sa krafnama i fritulama :D

    OdgovoriIzbriši
  10. jabuke u košuljici ,rekla bi moja nona!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jabuke šminkerice, samo bi se presvlačile :)

      Izbriši
  11. Ja se nisam ni stigla javljati od silnih maškara, pobiranja jaja, igranja kola (djeca i odrasli u novom vinodolskom se oblače u nošnju), povorka i svih silnih događanja. Nabijen je ritam i jedva sam dočekala čistu srijedu. Jabuke u šlafroku ne volim ali je zato krasan post.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. O da, Novi Vinodolski je poznat po maškarama. Ja volim maškare, mogla si reć ranije, zamijenila bi te :))

      Izbriši