28. studenoga 2012.

Tiramisu bez jaja / Tiramisu without eggs


Idemo mi malo do Italije! :) 



     Tiramisu (u prijevodu "podigni me"), ukusna je talijanska slastica složena od piškota umočenih u kavu, kreme od jaja i mascarpone sira, te posipana finim gorkim kakaom. 
     Krema za originalni tradicionalni tiramisu priprema se od sirovih jaja, što meni u današnje vrijeme nije najprihvatljivija opcija. Postoji i način termičke obrade, ali osobno više volim verziju bez jaja koju ćete vidjeti u mom današnjem receptu.



     Što se tiče sira mascarpone, isprobala sam i naš i talijanski, ako ste u prilici nabavite rađe talijanski (ima ga našim dućanima). 
     Piškote je bitno samo na kratko umakati, jer previše upijene tekućine zna rezultirati otpuštanjem viška vlage nakon hlađenja. 
     Kava za umakanje piškota bi trebala biti instant (expresso, nescafe). Može biti i turska, a kod nje treba odvojiti talog. 
Tiramisu je najbolji kad se preko noći dobro ohladi, a onda ujutro uživancija. Zbilja diže! :)

  • 1 kutija piškota 
  • 250 gr sira mascarpone 
  • 50 gr šećera u prahu
  • 1 žličica cimeta 
  • 200 ml slatkog vrhnja za šlag 
  • skuhana kava (oko 200-300 mll)
  • malo ruma
  • kakao u prahu

Mjere u receptu su za kalup ili tacnu vel. cca 13 x 23 cm. 
Skuhati jaču instant kavu (ili tursku kojoj treba odvojiti talog).
Uliti mlaku kavu u zdjelicu ili dublji tanjur, dodati malo ruma.  
Pomiješati sir mascarpone sa šećerom u prahu i cimetom.
Umutiti slatko vrhnje u čvrsti šlag i lagano ga umiješati u sir. 
Piškote samo na kratko umakati u kavu, redati na tacnu ili kalup i premazati s pola kreme.
Slagati opet red piškota umočenih u kavu, pa premazati ostatkom kreme.
Kolač dobro ohladiti u frižideru. 
Prije posluživanja posipati kakaom kroz sito. 




Možda će vas zanimati još brža verzija -> tiramisu u čaši !



cookandplay

Broj komentara: 9:

  1. Sa jajima ili bez, svi ga doma obozavamo...

    OdgovoriIzbriši
  2. Eto, rekla sam ja da je kod tebe sve slatko! ;)

    OdgovoriIzbriši
  3. Mljac, dobro si to iskombinirala, sviđa mi se što ima cimeta. ;) Sama pomisao na prijesna ( termički neobrađena jaja ) iskreno, diže mi se kosa na glavi.

    OdgovoriIzbriši
  4. Fantastično,baš mi se sviđa ova verzija:)

    OdgovoriIzbriši
  5. Kao neko ko je imao salmonelu od sirovih jaja u torti u širokom luku zaobilazim recepte gdje idu ili ih kuvam na pari. Tiramisu sam pravila negdje prije 15tak godina ali iz kutije, instant. Maskarpone tek od skora se pojavio kod nas (samo Vindija i nijedan drugi) a ja nikako da isprobam tiramisu.

    OdgovoriIzbriši
  6. Odlično si se dosjetila, jednostavno si izbacila ta nesretna sirova jaja, bravo! Ja tiramisu radim redovito (na mjesečnoj bazi) jer ga obožavamo (mi veliki) i radim ga s jajima, ali ih obavezno kuham na pari i to ne cijela jaja, već samo žumanjke. Ponekad u kremu dodam i ocijeđene višnje iz kompota sa malo šećera i cimeta ili svježe jagode (kad je sezona), to isto bude jako fino, slaže se sa sirom i kavom. E, da, kako obično pijemo nescaffe, onda sm probala s njom napraviti tiramisu, i nije to to... puno je bolji sa espressom.

    OdgovoriIzbriši
  7. i love tiramisu!!!!!!!!!!!!!!!! love love love! :D
    a pity i cannot understand... :(
    Martina

    PS there is a giveaway on my blog, have a look:
    http://homesweetbakery.blogspot.it/2012/11/giveaway.html
    http://homesweetbakery.blogspot.co.at/2012/12/giveaway-bonus-prizes.html

    OdgovoriIzbriši
  8. ja isto izbjegavam sirova jaja koliko je to moguće, pogotovo kod slastica koja se rade za djecu, za sebe mnogo puta riskiram
    tiramisu je u svim varijantama dobar, obožavam ga

    OdgovoriIzbriši
  9. Ovaj recept došao mi je ko naručen,savršeno za mene.Hvala Vam puno, pozdrav od Nadice s Jaruna

    OdgovoriIzbriši