25. studenoga 2012.

U susret Svetom Nikoli i Biskupski kruh




Danas su Svete Katarine, a kod nas se kaže "Sveta Kata, sneg na vrata". 
Snijega još nema i ne znamo kad će ga biti, ali znamo tko će nam uskoro stići. 
Dragi biskup i kršćanski svetac, zaštitnik djece i pomoraca - Sveti Nikola! Njegov je spomendan 6.prosinca. 
To je dan kojem se djeca jako vesele jer znaju da će im Sveti Nikola donijeti darove. 
Ali, da bi nešto dobili, moraju biti dobra tokom cijele godine, a večer uoči 6.prosinca trebaju očistiti svoju čizmicu i prije spavanja staviti ju na prozor.




Sveti Nikola dolazi potajno po noći i dobroj djeci ostavlja u čizmicama darove.
Sigurno se svi sjećamo koliko je uzbudljivo veseliti se tom jutru u prosincu, i kako smo silno željeli probdijeti tu noć ne bismo li vidjeli Svetog Nikolu. 
No svako dijete, kolko god znatiželjno ili nemirno bilo, u neko doba noći ipak zaspi i ne dočeka vidjeti Svetog Nikolu, ali ujutro se znatiželja brzo orijentira na čizmice u kojima se traže pokloni. 




Obično su to obavezna naranča i nešto slatkiša ili neka sitna igračka, kapa, šal ili rukavice. 
Uz to i šiba, naravno, hehe. Zlatna šiba koja na sebi ima zakvačenog crvenog ili crnog vraga zvanog Krampus. 
Prema legendi Krampus prati Svetog Nikolu i plaši zločestu djecu. Kad pronađe jako zločesto dijete stavi ga u vreću i nosi sa sobom...brrr...  
Srećom pa nema tak zločeste djece i Krampusova vreća uvijek ostane prazna, zar ne?! 
Bliži nam se Sveti Nikola, zato djeco očistite svoje čizmice. I budite dobri, jer Krampus vreba!




I mi odrasli probudimo dijete u sebi i igrajmo se! Osim toga, mogli bismo pripremiti i nešto slatko:) 
Biskupski kruh meni je jedan od omiljenih blagdanskih kolača, te moja prva preporuka za nešto slatko povodom Svetog Nikole!

recept
  • 2 velika jaja
  • 100 gr šećera
  • 2 žlice vode
  • 100 gr sitno narezanih suhih smokava (ili grožđica)
  • 100 gr sitno narezanih oraha
  • 100 gr čokolade narezane na sitne kockice
  • 100 gr brašna

U čvrsti snijeg od bjelanjaka postepeno umutiti šećer, žumanjke i vodu.
Zatim kuhačom ili spatulom umiješati narezane suhe smokve, orahe, čokoladu i brašno.
Smjesu rasporediti u manji kalup za kruh (dno kalupa 8 x 27 cm), prethodno namazan mašću i posipan brašnom.
Staviti u zagrijanu pećnicu na 170-180 C i peći oko 30-40 min.
Pečeni kolač izvaditi iz kalupa i ostaviti da se ohladi.
Posipati se šećerom u prahu.





cookandplay

Broj komentara: 7:

  1. Kod nas je isto izreka "Sveta Kata sneg na vrata" :)
    Ovaj kruh je pun pogodak, kako za doček Svetog Nikole tako i za bilo koji drugi hladan dan

    OdgovoriIzbriši
  2. Biskupov kruh napravim nekoliko puta kroz 12.mjesec, jako ga volim , a ovo mi je pravo vrijeme za uživati u njegovom mirisu i okusu.
    I ja sam jučer nećakinji rekla "Sveta Kata sijeg na vrata", ali od snijega nije bilo ništa :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Fino, fino, fino! Pravo recept za nadolazeće dane!

    OdgovoriIzbriši
  4. Obožavam biskupski kruh,to mi je uvijek prva asocijacija na blagdane..samo da nam još malo zahladi onda će biti ono pravo:))

    OdgovoriIzbriši
  5. Vidiš, da sam ranije vidjela tvoj post, mogla sam pokupiti tvoju ideju pa napraviti biskupski kruh povodom sv. Kate! Naime, svekrva mi je Kata i svake godine ju volim razveseliti nekim poklončićem (obično cvijetom), a kako je ova Kata padala u nedjelju, a ja nisam imala pripremljen poklon dan ranije (nisam stigla), onda me je grizlo što moram u kupovinu nedjeljom (to baš ne volim). Ovako sam mogla spojiti ugodno s korisnim i pojaviti joj se na vrata sa finim jednostavnim mirisnim zimskim desertom... dobro, znam za iduću godinu ;)

    OdgovoriIzbriši