22. lipnja 2012.

Baklava s jogurtom


Baklava..... što reći?! Taj slatki grijeh jednostavno ostavlja bez riječi. Bar mene. Obožavam sve vrste baklava, od onih klasičnih pa sve do čokoladnih. Jedna od dražih upravo mi je ova s orasima i kremom od jaja i jogurta. Nije pretjerano slatka, jogurt malo razblaži jaki okus oraha i šećera, ali je zbog kreme iznimno punog okusa i vrlo sočna. Dodatnu sočnost naravno daje i sirup od limuna, u koji sam dodala još malo soka od limete.

recept

tijesto
  • 1/2 kg tankih kora za štrudle
nadjev
  • 3 cijela jaja
  • 1 čaša jogurta
  • 1 čaša ulja (čaša od jogurta)
  • 1 čaša šećera
  • 1 prašak za pecivo
  • 300 gr mljevenih oraha 
sirup
  • 1 čaša šećera 
  • 2 čaše vode 
  • 1 vanilin šećer
  • sok od 1/2 limuna + po želji sok od 1/2 limete

Prvo skuhati sirup - u posudu staviti vodu sa šećerom, kad zakipi kuhati na laganoj vatri oko 5 - 7 minuta, zatim dodati vanilin šećer i sok od 1/2 limuna (i limete) i još kratko prokuhati. Dobiveni sirup ostaviti vani da se polako ohladi.

U zdjelu staviti jaja, jogurt, ulje, šećer, prašak za pecivo i sve kratko mikserom izmiješati.
Pleh za pečenje nauljiti i na dno položiti 2 kore, jednu na drugu.
Premazati tanko s oko 2 - 3 žlice nadjeva, zatim po nadjevu posipati dio mljevenih oraha.
Preko toga staviti jednu koru, opet premazati nadjevom i posipati orasima.
Tako slagati redom dok na vrh baklave staviti 2 kore od kojih zadnju premazati uljem.
Sirovu baklavu odmah izrezati na rombove ili kocke.
Staviti u pećnicu na 180 C i peći dok blago ne porumeni (oko 35-40 min).


Pečenu vruću baklavu preliti ohlađenim sirupom i ostaviti dok ne upije preljev.
Baklavu poslužiti hladnu, po želji ukrašenu s tankim ploškicama limuna.
Napomena: ova baklava ne pliva u sirupu kao klasična baklava, no uvijek možete napraviti duplu smjesu sirupa ako tak više volite.


U slast!


cookandplay

1 komentar:

  1. Komentari preneseni s mog bivšeg bloga:

    ToxFox
    Uh pa kud baš sad majkumu..a jede mi se slatko, da samo znaš... Gledam sa strane ima li recept za ovu baklavu.. ne vidim ga...
    Nije da bih sad pekla :) ali da bar vidim sastojke da se razveselim :)))
    22.05.2012. (00:25) - - - -

    Nesto se kuha!
    Tako ti ona, Toxy, nas uvijek napali pa drži na vatrici...al na kraju ipak dobijemo :) Nisam baš neki ljubitelj baklave...al ovih dana mi se sve jede:p
    22.05.2012. (00:54) - - - -

    alexxl
    Uf!
    22.05.2012. (07:13) - - - -

    Nina
    nisam nikad sama radila baklavu iako imam na popisu koji čeka, dopada mi se dodatak jogurta, ali meni nikad kolač nije presladak :)
    22.05.2012. (08:52) - - - -

    Teobaldin teatar
    Joj, ne smijem baš orahe jesti, ali uvijek dok idem u slastičarnu zgriješim sa baklavom (a poslije kako bude).
    Nisam probala ove sa jogurtom - to bi moglo biti jako fino, mljac, ali, isto kao Nina, nisam nikada delala baklavu, a nikad ništa mi nije preslatko! :))
    22.05.2012. (08:55) - - - -

    Nisa
    U zadnje vrijeme često radim baklavu od višanja,alergična mi Jedinica na orahe,pa ih izbjegavamo.Ovo jako lijepo i sočno izgleda,imam osječaj da se debljam samo od gledanja:))
    22.05.2012. (09:09) - - - -

    fra gavun
    Baklava mi je zakon, a kako ova nije umotana.:)
    22.05.2012. (09:14) - - - -

    cookandplay
    @ Foxica, evo Nešto se kuha zna već kak to ide :))))
    @ Alexxl, :))
    @ Nina, onda ako želiš možeš probati po ovom receptu. bit će ti i šećer taman:)
    @ TT, možeš umjesto oraha staviti lješnjake ili bademe.
    probaj, ovo je vrlo jednostavan recept i jako fino.
    @ Nisa,:), s višnjama bi moglo bit isto super!
    @ Fra gavun, ta umotana za koju pitaš mislim da se zove grčka baklava (na trokute),
    a ova moja je slagana, cijele kore se slažu jedna na drugu.
    22.05.2012. (09:38) - - - -

    amaterka
    Mmm baš fino izgleda :)
    22.05.2012. (11:02) - - - -

    Andrea-Pisma
    pošalji mi komadić
    22.05.2012. (12:30) - - - -

    carla
    e sad bi pasala jedna do dvije...inače, baklava mi je jedan od top five kolača :) pozdrav i hvala, isprobat ću, jedino me strah čitave škrovade da me ne bi morali vodit na ispumpavanje :)))
    22.05.2012. (12:48) - - - -

    ToxFox
    Jes! Odlično! Hvala za recept.. volim kad je jednostavno za napraviti!
    22.05.2012. (16:02) - - - -

    neverin
    jučer sam ih 4 potamanio :)
    22.05.2012. (17:34) - - - -

    cookandplay
    @ amaterka, thx:)
    @ andrea, stiže:)
    @ carla, hehe moram priznati i ja sam pretjerala :o)
    @ foxica, :) vidit ćeš da će ti se svidjeti
    @ neverin, taman! :))
    23.05.2012. (01:14) - - - -

    Quilling Paper Paradise
    Sočno i slasno! A ja uvijek svratim na tvoj blog praznog želuca pa me uhvati glad! :)))
    23.05.2012. (07:46) - - - -

    kalorijski restoran minus40kg ... dražeN ;)
    Uz kremšnitu, baklava je kolač moje mladosti, a sada je eto tek nestašno zalutali oblačić na inače vedrom nebu mojih snova ;)
    23.05.2012. (14:07) - - - -

    cookandplay
    @ Qulling, pa tak se i dolazi na klopu :))
    thx:)
    @ Dražen..., bit će, bit će opet :)
    23.05.2012. (17:20) - - - -

    Tiana
    Ponekad stvarno poželim baklavu, radila sam ju s makom , a probat ću i ovu s jogurtom i , hvala na ideji.
    24.05.2012. (13:42) - - - -

    Mendula
    Ajme meni, prekrasno!:-) Pogledala sam recepte sve do valentinova. Ajde, neto ipak imam od tvojih recepatai.
    Krpice sa zeljem, mogla sam i nešto bolje imati.
    Sunčani pozdrav!:-))
    24.05.2012. (14:07) - - - -

    gogoo
    Volim baklave, vjerojatno bi mi i ovakva pasala. a i ona pita s koprivom mi se svidjela.
    24.05.2012. (20:41) - - - -

    cookandplay
    @Tiana, s makom još nisam još radila, ali vjerujem da je super.
    drago mi da ćeš isprobati, javi dojmove :)
    @Mendula, hvala :) kod nas sad pada kiša pa ti ne mogu poslati sunčani, ali mogu veliki pozdrav:)
    @ Gogoo, hvala, drago mi da ti se svidja :)
    24.05.2012. (21:57) - - - -

    sekasmith
    Ovo je već skroz nehumano... Pa se ti bori protiv debljine.
    25.05.2012. (02:34) - - - -

    cookandplay
    Seka, sorry:))
    27.05.2012. (12:25) -

    OdgovoriIzbriši