4. rujna 2012.

Buče na čušpajz / Sqoush Stew




Danas preporučam jedno fino starinsko jelo, čušpajz od buča s paradajzom i vrhnjem,
pogotovo sad kad je sezona paradajzu, a i friških buča se još uvijek nađe.
Lagano, zdravo, brzo i fino!

recept
  •  500 gr oguljene i naribane buče (obične ljetne*)
  •  2 velika zrela paradajza  (može i pelate ili ukuhani sok od paradajza) 
  • 1 manji luk
  •  žlica i pol masti ili ulja
  •  mala žličica šećera
  •  mala žličica jabučnog octa
  •  malo vegete (proizvoljno)
  •  sol
  •  papar
  •  malo kimla
  •  kiselo vrhnje (može i bez)

Naribane buče malo posoliti i staviti sa strane.
Paradajz oguliti i narezati na manje komade. 
U loncu na masti popržiti sitno narezani luk.
Rukama lagano ocijediti buče, dodati ih na luk, malo posoliti, dodati žličicu šećera i nekoliko puta promiješati.

Dodati paradajz, žličicu jabučnog octa, malo kimla, papra i po želji vegete.
Kratko pirjati da se paradajz malo ukuha (paziti na jelo i po potrebi promiješati).
Zatim uliti malo vode, tek tolko da prekrije buče. 
Kuhati dalje na laganoj vatri oko 10-15 minuta.

U skuhano jelo dodati 2 žlice kiselog vrhnja, promiješati i servirati. Ili drugi način - da si svatko posebno u tanjur stavi vrhnja po želji. Ako ne volite vrhnje taj dio možete preskočiti.

* Ljetna buča je obično zelene boje a iznutra bijela kao i kod tikvica. Najpoznatije jelo od takve buče je Zagorska bučnica.


Savjet plus:
Ovo jelo možemo napraviti i na skroz gusto, te umjesto kimla dodati svježeg kopra koji se isto jako fino slaže s bučama. Poslužiti sa žgancima ili krumpirom (restani ili pire),
Naravno, pokraj možemo dodati i poneko pečenje ili faširanac.






cookandplay

1 komentar:

  1. alexxl
    Ja bih na mjesto vode, neki pileći temeljac, ha, kaj misliš?
    04.09.2012. (07:23) - - - -

    Cvjetna
    Zanimljivo, mogu li se umjesto buče iskoristit i male tikvice?
    04.09.2012. (09:02) - - - -

    cookandplay
    @ alexxl, hmm...nisam probala

    @ Cvjetna, može!
    04.09.2012. (09:42) - - - -

    ToxFox
    bućkajmo se, onda ;)
    04.09.2012. (10:59) - - - -

    Teobaldin teatar
    To fakat nikada nisam mogla jesti! To i ćušpajz od krastavaca... a tjerali su me u djetinjstvu. To mi je bila noćna mora, hehe! Možda bi mi se sada i svidjelo da probam, ali ne usudim se... možda da nema toga kiseloga vrhnja... :))
    04.09.2012. (11:01) - - - -

    gogoo
    Uvijek mi se sviđao ovakav čušpajz , a buče podižu imunitet, liječe akne, korisne za bubrege i dr.
    04.09.2012. (11:44) - - - -

    Nisa
    Sad ćeš opet reći da sam razmažena:)))Ne volim buće,ni tikvice...ja čekam tvoje kolače:))
    06.09.2012. (09:25) - - - -

    cookandplay
    @ hehe Foxica, vidim ti tolko jako voliš buče da bi se čak i kupala u njima :P :))

    @ Teo, pa bar nije problem izostaviti vrhnje :)

    @ Gogo, drago mi je, i meni je to jedan od boljih čušpajza!

    @ Nisa :) kolači uskoro, bit će na biranje :)
    06.09.2012. (15:18) -

    OdgovoriIzbriši