9. srpnja 2012.

Knedle od marelica



Ove simpatične okruglice s voćnim iznenađenjem u sredini
za mene su puno više od samog jela.
One su jedan od onih dragih okusa i mirisa koji u nama bude nježna sjećanja
i uspomene na naše najdraže, na djetinjstvo, na toplinu doma...



Knedle se obično serviraju kao desert, ali one mogu biti i odličan ručak za bezmesni dan. Tako je kod nas običaj poslužiti domaću paradajz juhu a nakon nje slatke knedlice od marelica ili šljiva, i to mi je oduvijek bio i ostao jedan od dražih ručkova. 
Dobro je to smišljeno, tad slobodno možemo pojesti i koju knedlicu više nego što bi nakon
uobičajenog ručka mogli, ili smjeli ;)

Knedle od marelica
(za oko 13-14 kom) 

tijesto 
  • 600 gr krumpira
  • 1 jaje
  • 2 žlice ulja
  • malo soli
  • 200-250 gr brašna

ostalo
  • marelice 
  • kocka putra + žlica ulja
  • 3 žlice prezli

Krumpire staviti kuhati u posoljenu vodu.
Marelice oprati i izvaditi koštice.

Kad su krumpiri skuhani ocijediti ih, zgnječiti u pire i posoliti.
Dodati ulje i jaje, te sve dobro izmiješati (paziti da jaje ne dodamo u pre vrući krumpir).
Zatim postepeno dodavati brašno, rukom povezivati sastojke dok ne dobijemo kompaktno i mekano tijesto.

U veliku posudu ili lonac staviti kuhati posoljenu vodu s malo ulja.
Dok voda ne zakipi raditi knedle; rukom odvojiti dio tijesta, oblikovati lopticu i na dlanu ju spljoštiti,
u sredinu staviti marelicu i oko nje zamotati tijesto u kuglicu-knedlu. Ako se tijesto lijepi za dlan, malo pobrašniti.
Tako pripremljene knedle staviti kuhati u proključalu vodu. Lonac malo protresti.
Nakon što knedle izađu na površinu vode kuhati ih još par minuta. 
Ocijediti ih ili vaditi rupičastom žlicom iz vode i stavljati u zdjelu.

U tavicu dodati ulje i putar, kad se putar rastopi dodati par žlica prezli, kratko prepržiti te preliti preko knedli. 
Prilikom serviranja knedle posipati kristal šećerom.




cookandplay

Broj komentara: 16:

  1. Baš volim jesti knedlice. I ja sam ih pofotkala i planiram staviti receptić na blog :)) I posebno su mi fine s prezlama :) Kod mene je darivanje na blogu..

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Baš mi je drago i jedva čekam vidit tvoje knedlice.
      Knedlica nikad dosta.:)

      Izbriši
  2. I kod mene ima knedloljubaca,ja se ne mogu baš pohvaliti da ih obožavam,ali mogu proći kao ljetni obrok:)

    OdgovoriIzbriši
  3. Kakav tanjiric!!! A ni knedle nisu lose:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jako mi je drago da si zapazila tanjurić.
      Jelda je sladak?:) To je tanjurić koji sam sačuvala
      još iz djetinjstva.

      Izbriši
  4. joj što volim knedle, dodam kiselog vrhnja po njima. baš su krasne ove tvoje!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jeee, još jedna knedloljubica :)) hvala.
      Da, neki vole s vrhnjem, ili umakom od jogurta...
      a ja nekad napravim umak od voća, onog kakvo je u knedlama.

      Izbriši
  5. Nisam nikada radila knedla s marelicama, uvijek ih radim sa šljivama, ali divno zvuče! Tanjur ti je prekrasan! Kao što sam ti već rekla, moj nema sliku, ali isto je dovoljno star, volim te starinske stvari naših baka :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Majo. Moraš probati i s marelicama.
      Ovaj tanjurić ima za mene emotivnu vrijedost, pa mi je bilo drago vidjeti sličan kod tebe.:)

      Izbriši
  6. Joj, ovo je napast! OBOŽAVAM! :)
    Ovako pun tanjur tih zlaćanih okruglica, kao tanjur s blagom! :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. :)) Baš si to lijepo rekla, točno tak! :)

      Izbriši
  7. Obožavam knedle, a iskreno ne pamtim kada sam ih zadnji put jela a kamoli napravila. Prekrasne su mi ove tvoje, baš odlično izgledaju !

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. hvala ti. :)
      drago mi je kad vidim kolko nas ima koji
      obožavamo knedlice. :)

      Izbriši
  8. Joj, kako volim knedle, i ponajviše s marelicama :) Divno izgleda!!

    OdgovoriIzbriši