27. srpnja 2016.

Tenka Gibanica / Thin Gibanica, Croatian Cheese-Pie Cake



Premda je ljeto, kod mene pećnica dela ful gas:) Baš mi se jela gibanica, i to ne bilo koja već Tenka! Mama je često znala peći gibanice, štrudle, štrukle i sve ono kaj se danas smatra tradicionalnim specijalitetima. Ja sam pak više voljela neke druge kolače. S vremenom, kako sam postajala odraslija, moj se ukus mijenjao i postalo mi je žao za sve propuštene bučnice i gibanice. Nadoknađujem li to danas? Možda, ali na žalost neke stvari se više nikad ne mogu nadoknaditi na onaj način kako je to prije bilo.


     Tenka gibanica je hrvatsko tradicionalno jelo ili slani kolač (koji može biti i slatki) s područja Zagorja i Prigorja odnosno Zagrebačke županije. Postoje varijacije na temu Tenke gibanice, ovisno o pojedinom mjestu iz spomenutih regija, radi se o neznatnim specifičnostima u recepturi te različitim nazivima (npr.strepa ili loparka), no osnova recepta je u biti svuda ista.


Ovo jelo može biti kolač, ručak, večera ili super zakuska kad nam dođu gosti, uz bijelo vino, gemišt ili pivo. Za djecu jogurt :)  Najbolja je kad se jede topla, ali fina je i hladna.

Tenka Gibanica

tijesto
  • 280 gr brašna
  • 1 žličica soli
  • 1 žlica svinjske masti
  • 1/2 čašice kiselog vrhnja (90 gr)
  • malo mlake vode (oko 50 ml)
fila
  • 350 gr svježeg sira (dobro ocijeđenog)
  • 1 žličica soli 
  • 1/2 čašice kiselog vrhnja (90 gr)
  • 1 jaje 
  • 3 pune žlice grisa
preljev
  • 1 čašica kiselog vrhnja (180 gr)
  • 1 jaje
  • + posebno komadić putra narezan na listiće



U zdjelu staviti brašno, sol, mast i vrhnje. Rukom povezivati sadržaj, te uz dodavanje mlake vode umijesiti glatko tijesto.
Malo ga premazati uljem, pokriti i ostaviti neka se odmara na sobnoj temperaturi pola sata.

Kalup za pečenje namastiti (klasični kalup za kolače 35 x 20 cm).
Radnu površinu posipati brašnom i razvaljati tijesto nešto šire i duže od veličine kalupa.
Prebaciti tijesto u kalup tako da stranice malo vise preko ruba kalupa.

U zdjeli pomiješati sve sastojke za filu, te premazati površinu tijesta u kalupu.
Zatim preko file premazati preljev od izmiješanog kiselog vrhnja s jajetom.

Stranice tijesta preklopiti preko nadjeva tako da središnji dio nadjeva ostane nepoklopljen.
Po površini kolača mjestimično rasporediti listića putra.
Kolač staviti peći u vruću pećnicu. Ja pečem na 200 C oko 25-30 minuta, zatim još malo pojačam dok gibanica ne poprimi finu zlatnu boju.

I još jedna, u malo drukčijem izdanju.
Mojima se takva više svidja, valjda ih podsjeća na pizzu, tc, tc... :)








cookandplay

2 komentara:

  1. Vidiš, nisam nikad probala na ovaj način a inače obožavam gibanicu od sira!

    OdgovoriIzbriši