14. rujna 2014.

Piletina s povrćem i opet malo o zdravlju


Već znate kad pišem o zdravoj prehrani onda će tu osim recepta biti i malo poduži tekst :)
Evo ide već četvrti slani post za redom, a ovo je inače trebao biti samo slatki blog. Vremena se mijenjaju, čuda se dešavaju... Kad smo kod tog, moram vam reći dogodilo se čudo - konačno sam otkrila uzrok onoj mojoj prošlogodišnjoj alergiji.
Nećete vjerovati, a nisam ni ja, radi se o - kakau! Neminovno i čokoladi.  Premda ne volim preslatke kolače, niti takve pečem, očito sam pretjerivala u onima s kakaom, što je i istina :o)


Moj tadašnji izlet u LCHF (low carb) vode pokazao se kao dobar smjer rješavanju problema, ali tad nisam znala da ne smijem ni kockicu čokolade, a kamoli one sa 70 % kakaa (koja je inače dozvoljena u toj vrsti prehrane).
Sve to ipak nije razlog mojim sadašnjim učestalijim slanim postovima, imam ja u arhivi i planu još puno slatkih stvarčica, jednostavno se tak potrefilo a vidim i moja publika češće traži slano.
U zadnje vrijeme također se moglo primjetiti da je puno hrvatskih food blogerica prešlo na prehranu bez šećera, neke od njih samo zbog experimentiranja ali većina ipak zbog zdravlja.



Kad se malo zamislim o svemu tome, javljaju se pitanja radi li se tu isključivo o nezdravosti šećera, pretjerivanju u slatkišima (u jednu ruku i moj slučaj) ili općenitom stresnom načinu života kod nas, što neminovno donosi narušavanju zdravlja. Vjerojatno od svega toga po malo je rezultiralo da se ljudi okreću zdravom načinu prehrane ili to barem pokušavaju.
"Trend" zdrave hrane sve se više širi, otvaraju se specijalizirane male tržnice s ponudom zdravijih namirnica, i to je pozitivno. Ali takva hrana na žalost nije dostupna svima.
Sve me to podsjeća na jedno Nostradamusovo proročanstvo koje kaže hrane će biti u izobilju ali ljudi će ostati gladni! Možemo se nadati kako se to neće ispuniti, mada sve nekako ide k tome...
I zato uživajmo u hrani dok još možemo, ali ipak bez pretjerivanja ;)
Danas preporučan pileće batke sa zdravim povrćem, pečeno u pećnici, fino i slasno!


recept 
  • 6 pilećih bataka
  • malo špeka 
  • 6 - 7 krumpira
  • 4 mesnate paprike (može i rog paprike)
  • 2 veća paradajza
  • 4 mrkve 
  • 1 luk
  • 4 režnja češnjaka
  • sol 
  • papar 
  • ulje 

Batke natrljamo sa soli, paprom i maslinovim uljem, stavimo sa strane.
Narežemo malo špeka.
Krumpire ogulimo i narežemo na kriške.
Paprike prerežemo na polovice i očistimo od sjemenki.
Paradajze izrežemo na veće komade.
Mrkve ogulimo i narežemo na prutiće (ne pre tanke).
Sve povrće pouljimo i malo posolimo.
Luk narežemo na listiće.
Režnjeve češnjaka očistimo i ostavimo cijele. 
U nauljeni protvan složimo batke sa špekom i zapečemo ih u pećnici dok malo ne zahrskave.
Zatim dodamo pripremljeno povrće, pokrijemo s alu-folijom i sve skupa pečemo oko 30 min, maknemo foliju i još zapečemo kolko je potrebno.
Poslužimo sa zelenom salatom.





cookandplay

Broj komentara: 14:

  1. Baš da ti sline cure! Još samo da nekako preokrenem mlađu kćer u vezi povrća!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pošalji ju k meni na tjedan dana :)

      Izbriši
  2. ja sam se odrekla šećera jer ne želim hrniti svoj rak njime :) na žalost tako je...pa, vidjet ćemo...obožavam slazko ali, ovo mi nije teško palo..uopće..čak redovno pravim kolače ali, ja ih ne jedem...LCHF sam probala i nikada se nisam bolje osjećala...ali, sada mi se nešto ne da...ovakva jela, pripremljena u pećnici obožavam jer mi daju vremena i za odmoriti ili nešto drugo raditi..samo da piletina nije tako puna hormona, antibiotika,...ne znam što jesti a da sam sigurna da je zdravo....

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Snježana, slažem se, danas čovjek stvarno više ne zna što bi jeo i za ništa ne možemo dobiti sto postotnu garanciju.
      Što se samih piceka tiče ima onih iz slobodnog uzgoja. Najbolje je onima koji imaju mogućnost vlastitog uzgoja. Da li je to garancija za zdravlje ne znam, jer osim hrane ima još puno drugih stvari koje mogu uzrokovati probleme. Ali mislim da je ipak zdravije izbjegavati ono što primjetimo ili mislimo da nam smeta, koliko je to moguće. Lijepi pozdrav i svako dobro ti želim.

      Izbriši
  3. Drago mi je da se napokon otkrio razlog tvojih alergija, mada bi meni teško palo da se moram odreći čokolade.
    U LCHF vodama sam tek mjesec dana i nakon početnog strogog režima počela sam polako uvoditi neka zabranjena jela tek toliko da vidim kako ću se osjećati. Od takvih jela je jedino kompir na salatu pokazao negativne učinke, sve ostalo je prošlo test. Ovaj princip prehrane mi se sviđa zbog toga što stavlja naglasak na prirodno uzgojenu hranu i izbacuje sve ono industrijski proizvedeno

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Tamara. Nije mi bilo svejedno, kud baš kakao! :( Ali sam bila happy jer konačno znam uzrok, sad malo apstinencije pa bumo vidjeli....

      Izbriši
  4. Treba slusati svoje tijelo; ja imam grozne migrene za koje sam shvatila da su potpomognute sa kemikalijama u hrani (MSG i vjestacki zasladjivaci). Piletina s povrcem izgleda zdravo i privlacno.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pretjeruju s kemikalijama, mora proći još ne znam kolko generacija da bi se čovjek tome prilagodio, mislim da smo mi najgore prošli....

      Izbriši
  5. Drago mi je da si napokon otkrila uzrok alergija,baš sam ostala zaprepaštena da je to kakao..slani postovi meni su savršeni,samo naprijed,i ovo jelo tako slasno izgleda!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Nely, nemaš pojma kolko je meni drago, sad sve polako dolazi na normalu, samo se moram konttolirati da ne jedem ništa s kakaom... al nema problema, ima i drugih stvarčica :)

      Izbriši
  6. Još uvijek se nisam ničega odrekla, sve nekako u umjerenim količinama. Odlično ti izgleda ova piletina

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Good for you! Ova piletina mi je najbolja baš sad kad je sezona paprici i paradajzu.

      Izbriši
  7. I ako obozavam slatkise, trudim se da ih svedem na minimalu, sto i nije bas tako lako. Predivno deluje ova piletina!

    OdgovoriIzbriši