9. kolovoza 2013.

Crumble pita s grožđem i borovnicama




Dobar dan, jel vam jako vruće? Eh, da nam je sad malo onog snijega od zimus...
Nije me bilo neko vrijeme, ljeto je, odmori su u tijeku, ali mislim ja na vas, bit će recepata i još koječega, samo nek se ova paklena temperatura bar malo spusti... Evo, taman je zapuhao lagani povjetarac, a kažu bit će i olujnog nevremena. Ludo neko vrijeme...
No, kao što vidite, mene ni +40 nije omelo u pečenju. Ispekla sam pitu od mog najdražeg tijesta s kukuruznim brašnom i napunila ju s borovnicama i domaćim sirupom od crnog grožđa. Jako fino, morate probati. U stvari neću vas nagovarati, zašto bi uopće trebalo nagovarati na uživanje, ne?!:)



tijesto
  • 150 gr pšeničnog brašna
  • 100 gr kukuruznog brašna
  • malo soli
  • 80 gr putra
  • 3 žlice šećera
  • 2 žlice kiselog vrhnja
  • 1 jaje

Pomiješati oba brašna, malo posoliti, te u brašno utrljati putar narezan na listiće.
Dodati šećer, vrhnje i jaje, te brzo umijesiti prhko tijesto. Kuglu tijesta omotati prozirnom folijom i staviti u frižider pola sata.

nadjev
  • 3 velika grozda crnog grožđa
  • sok od 1 limuna
  • 120 gr šećera 
  • 1 vanili šećer
  • malo cimeta  
  • + posebno 250 gr borovnica

Grožđe oprati, s peteljki otrgati bobice i staviti ih u lonac.
Zgnječiti gnječilicom za pire i prokuhati par minuta.
Procijediti od koštica i kože (propasirati).
Dobiveni sok vratiti na vatru, dodati limunov sok i šećere te kuhati na laganoj vatri oko 20-30 minuta, dok se sok ne zgusne u sirup. Na kraju dodati malo cimeta.

Tijesto odvojiti na dva dijela ali ne jednaka, jedan dio neka bude 2/3 tijesta. Drugi manji dio tijesta staviti natrag u frižider.
Pobrašniti radnu površinu i veći dio tijesta razvaljati na veličinu okruglog kalupa za pite.
Razvaljano tijesto položiti u kalup tako da obložimo i stranice kalupa.
Zatim na tijesto uliti sirup od grožđa, te ubaciti svježe borovnice.
Preko cijelog nadjeva naribati ostatak tijesta iz frižidera.
Staviti pitu u zagrijanu pećnicu na 180-190 C, peći oko 30-35 minuta.
Kad je pita pečena ostavimo ju u kalupu da se malo prohladi, onolko kolko izdržimo :)






cookandplay

Broj komentara: 14:

  1. Ja bi toooooo, sad, odmah i smjesta! :pritipliz: Zauzvrat dajem piksu domaćih kupina, koje bajdvej moram ići pobrati čim prije i čim više jer me strah da nakon ove vjetruštine koju najavljuju neće biti više što za brati. Mislim da ću ih spremiti u zamrzivač. I ovdje je zapuhalo, a taman sam se navikla na ovu vrućinu. Imam izgovor da se ničeg doma ne primam, da čim manje radim jer mi je vruće i ne mogu. :rofl:

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Možeeee, al požuri! :)
      Da sam ti bliže već bi ja bila u tvom vrtu :))

      Izbriši
  2. Odlično izgleda!
    Nakon jučerašnjih najava orkanskih oluja i pijavica, spremna sam čak da ne padne niti kap kiše pa da nastavimo zalijevati, samo da nevrijeme ne potuče sve u vrtu.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti.
      Nas je sinoć zaobišlo, nadam se da je i kod tebe tako.

      Izbriši
  3. Kako obozavam sve vrste 'crumble' pita, tako bih rado probala i ovu. Borovnice su rijetke (i skupe) ovdje, ali divno izgledaju kao kontrastna boja tijestu.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ovdje su borovnice uvijek bile skupe, naročito šumske.
      Uzgojene su ipak jeftinije, s tim da i među njima ima razlike, jesu li iz bio uzgoja ili ne.

      Izbriši
  4. Ja se nisam mogla prisiliti sjest za kompjuter i čitati vaše blogove a kamoli pisati, ljeto je ipak ljeto a kad živiš na moru cijeli dan si na kupanju...Jako me zainteresirao ovaj sirup od grožđa, zanimljivo a i cijela pita.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ljeto tako brzo proleti...
      Drago mi je da ti se sviđa sirup, nama je odličan. Također bude super i kao preljev ili umak za neki drugi desert.

      Izbriši
  5. Nemam običaj išta praviti od grožđa, jedem ga samo onako. Iako volim kiselkasto voće kod grožđa je to izuzetak, volim da me štipa za grlo koliko je slatko.
    Jedna naša komšinica je pravila pitu od grožđa ali nikad je nisam uspjela da probam.
    Predložila sam te za igricu ako imaš vremena da odgovoriš http://kradljivacrecepataiideja.blogspot.com/2013/08/blogeri-se-igraju.html.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I ja volim slatko grožđe, i u ovaj sirup ide baš takvo.
      Ne znam hoću li stići, u svakom slučaju hvala ti na pozivu :)

      Izbriši
  6. Volim kombinacije prhkog tijesta i voća, a sirup od crnog grožđa sigurno kolač čini još boljim i sočnijim :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. U pravu si, sočno i mirišljavo :)

      Izbriši
  7. Divota! Baš lijepo i ukusno izgleda :)

    OdgovoriIzbriši