22. prosinca 2012.

Keksići s orasima i čokoladom



Vrijeme je Božića! Vrijeme blagosti, mira, prijateljstva, praštanja i svih 
pozitivnih i snažnih poruka koje nam Božić donosi i podsjeća na ono što je u životu najvažnije.




Božić je i vrijeme kolača. Iz kuhinja diljem svijeta šire se mirisi vanilije, čokolade, cimeta, kokosa, badema, pekmeza, meda i naravno - oraha. 
U Hrvatskoj se tradicionalno pripremaju razni kolači od oraha, posebno orehnjače, medvjeđe šape i vanilin kiflice. Izbor se dalje širi na abesince, puslice s orasima, londonere, rolade, oblatne, bajadere i torte od oraha.




Sva ta orahova klasika hvale je vrijedna, a kad je još i čokolada u igri za mene je to perfektan spoj! Evo jednog takvog spoja, keksići s orasima i čokoladom, inspiracija pod nazivom bakini kolačići. Prhki su, mirišljavi i vrlo ukusni, zato ovom receptu dajem sve pohvale.



recept

  • 350 g mekog brašna
  • 200 g maslaca
  • 150 g šećera
  • 1 jaje
  • 2 žutanjka
  • 2 vanilin šećera
  • 2 žlice ruma
  • korica limuna
  • prstohvat soli
  • 150 g mljevenih oraha
  • 2 bjelanjka
  • 100 g čokolade
  • 40 g maslaca

Miješati maslac, šećer, vanilin šećer, jaje, žutanjke i koricu limuna. 

Dodati brašno i rum. Zamijesiti tijesto i ostaviti u hladnjaku jedan sat. 
Kada tijesto odstoji oblikovati male kuglice. 
Na sredini svake kuglice napraviti rupicu (pomoću drške kuhače). 
Zatim gornju stranu umakati u bjelanjke i uvaljati u mljevene orahe.  
Peku se 15 min. na 180°C.  
Na pari rastopiti čokoladu s maslacem i napuniti rupice.





***


Ovim putem još se želim zahvaliti dragoj prijateljici Gogi, 
koja me razveselila prekrasnim stvarčicama koje ona sama izrađuje u tzv quilling tehnici.

 Božićne čestitke i zvonca...koja stvarno zvone! :)


Slika na koju sam još davnih dana pala, 
a Goga je to znala :)

Sve to i još puno drugih Goginih kreacija možete pogledati na njenom blogu.



cookandplay

Broj komentara: 12:

  1. Draga moja, opet ti mene hvališ i reklamiraš! Što će mi bolji dar!? A kolačići? Ma ne sumnjam da su odlični, ali ja sam svoju "normu" upravo ispunila. Nadam se da će biti dovoljno. Tebi želim puno novih slasnih recepata sljedeće godine i naravno, sretan i blagoslovljen Božić i uspješnu 2013!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Zaslužila si. :)
      A za normu...čekam izvješće ;)

      Izbriši
  2. Ova zadnja fotka je odlična, a vjerujem da su takvi i keksići. Imaš pravo, orasi su propisana blagdanska namirnica.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala :) Orasi su mi omiljeni u blagdanskim kolačima, a i inače. :)

      Izbriši
  3. Dobro raspolozenje i divne momente sa tvojim' najblizim' i najdrazima zelim!
    Divni kolacici - nikad previse za Bozic!

    OdgovoriIzbriši
  4. Kolaci izgledaju fenomenalno, mislim da cu ih uskoro isprobati, slike me bas mame:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Nataša, drago mi da ti se svidja. Meni su se jako dopali, nadam se da će i tebi.

      Izbriši
  5. Kolačići su predivni,baš volim ovakve receptiće..tebi i tvojoj obitelji,sve najljepše želim,sretan Božić!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Nely, i ja tebi i tvojoj familiji želim sretan Božić i svako dobro!

      Izbriši
  6. Sve najbolje tebi i tvojima želim !
    Lijepo provedite blagdane, a na blagdanskom stolu odlično će se naći i Bakini kolačići koji su mi odlični i jako lijepi !

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti Branka, tebi i tvojima takodjer svako dobro!

      Izbriši