20. listopada 2012.

Knedle s rogačem


Rogač je zimzeleno drvo čiji su plodovi tvrde tamnosmeđe mahune unutar kojih se nalaze sjemenke. Jestive su i kora i sjemenke. Rogač se najviše koristi za pripremu kolača, a odlično može zamijeniti kakao.
Zanimljivo je da sjemenke rogača uvijek imaju jednaku masu od 0,18 gr.
U antičko doba služile su kao jedinica mjere za vaganje zlata, 1 sjemenka = 1 karat. Taj se naziv koristi i danas za 0,18 gr zlata (1 karat). 


Okus rogača teže je opisati, vrlo je specifičan i nije svim nepcima pretjerano omiljen.
Ali gledano na njegova pozitivna svojstva definitivno bi ga trebalo češće konzumirati. 
Već sam prije pisala o rogaču, te kako mi je bio čudnog okusa. No u zadnjih godinu dana, experimentirajući neke kombinacije, sve me više počeo oduševljavati. Kroz ta isprobavanja otkrila sam kako ublažiti njegov jak okus i ne samo da sam se priviknula nego mi je postao omiljena namirnica. Jedna od mojih zadnjih kombinacija su i ove knedlice.

Knedle od rogača

za tijesto
  • 5 krumpira (oko 600 gr)
  • 1 jaje
  • 2 žlice ulja
  • malo soli
  • 220-250 gr brašna

Krumpire skuhamo u slanoj vodi. Protisnemo ih u pire, dodamo sol, jaje i ulje te s brašnom lagano umijesimo meko tijesto.

za punjenje od rogača
  • 70 gr rogača
  • 100 ml kipućeg mlijeka
  • 3 žlice smeđeg šećera
  • 1 vanili šećer
  • 3 žlice ruma
  • malo cimeta
  • 1 žličica kakaa
  • 1 žlica pekmeza od marelica

Zakuhamo mlijeko u kojem otopimo šećer. U vruće mlijeko dodamo rogač, vanili šećer, cimet, rum, kakao, pekmez i sve promiješamo u gustu smjesu.

U lonac stavimo kuhati posoljenu vodu.
Dok voda ne zakipi pripremimo knedle; rukom odvojimo lopticu tijesta, na dlanu ju spljoštimo, u sredinu stavimo malo nadjeva i oko njega zamotamo tijesto u kuglicu-knedlu.
Knedle stavimo kuhati u kipuću posoljenu vodu.
Kuhati nekoliko minuta nakon što izadju na površinu vode.
Rupičastom žlicom ih vadimo iz vode u zdjelu.

  • malo cimeta i šećera za uvaljati knedle
  • pekmez od marelica za serviranje

Tople ali ne vruće knedle uvaljamo u mješavinu cimeta i šećera.
Serviramo s malo pekmeza od marelica.
Fino pašu s jogurtom ili kefirom.






cookandplay