28. rujna 2012.

Rižoto od integralne riže i poriluka


Osobno nisam neki veliki ljubitelj poriluka, ali kad se o rižotu radi tad mi je i poriluk draži, pogotovo ako je s integralnom rižom. Moj mali tajni sastojak u ovom rižotu je ajvar, koji se fino složio s porilukom i podignuo sve okuse. Pred kraj sam dodala još malo kuhanog bijelog mesa od piceka, kojeg mi je bilo ostalo od juhe. Meso nije obavezno, povrtni rižoto je sam po sebi savršeno jelo.

recept
  •  3 manja poriluka
  •  maslinovo ulje
  •  180 gr integralne riže 
  •  režanj češnjaka
  •  200 ml povrtnog temeljca ili juhe
  •  voda
  •  sol
  •  papar
  • 1 velika žlica ajvara 

Integralnu rižu isperemo i skuhamo u slanoj vodi, ali ne skroz do kraja jer ćemo ju kasnije dokuhati s porilukom. Znači kad bude otprilike do pola kuhana i prilično al dente odmah ju ocijedimo. 
Očistimo poriluk (odstranimo onaj jako tamni zeleni dio), narežemo ga na kolutove, operemo i blanširamo.
U dubokoj tavi zagrijemo maslinovo ulje, dodamo blanširani poriluk i kratko popržimo miješajući.
Na poriluk dodamo al dente skuhanu rižu i pržimo oko 1 minutu miješajući. 
Dodamo iscijeđeni češnjak, sol, papar, veliku žlicu ajvara i ulijemo povrtni temeljac ili juhu.
Kad temeljac ispari, rižoto podlijevamo s pomalo tople vode miješajući.
Kuhamo dok riža ne omekani.
Poslužimo toplo.


Napomena:
integralna riža kuha se duže nego obična bijela.   




cookandplay

Broj komentara: 10:

  1. Super recept. Ja poriluk nekad nisam bas jela, ali u zadnje vrijeme sam ga pocela dodavati u svasta gdje inace dodajem luk. Rizoto je moje omiljena hrana, pravim ga na sve nacine, a ovaj tvoj odlicno izgleda :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I meni su rižota omiljena klopa. :) Hvala ti.

      Izbriši
  2. ja sam poriluk zavoljela u posljednjih nekoliko godina, odličan je sa rižom

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. ja se još uvijek borim s porilukom, ali sve više me pobjedjuje :)

      Izbriši
  3. Obozavam rizoto, a posebno ako je od integlalnog pirinca. Recept je odlican, a verujem i da je preukusan:) Pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Nataša:) da, rižota su super stvar :)

      Izbriši
  4. Ja obožavam poriluk,a rižu baš ne,ali u ovoj kombinaciji itekako bih ju mogla slistiti,odličan recept:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Nely :) Isto tako i ja ali kad riži i poriluku zamjenim mjesta u tvojoj rečenici :)

      Izbriši
  5. Poriluk nije niti moj prvi izbor, ali ovako "zapakiran" dobro prolazi. Rižoto je odličan i jako mi lijepo izgleda !

    OdgovoriIzbriši
  6. ovo i ja čest ospremam, nabaca msvo povrće koje nađem u hladnjaka ui pospem parmezanom...obilno posepem

    OdgovoriIzbriši