16. kolovoza 2012.

Njoki bez jaja i krumpira - slana i slatka varijanta



Nastavljam s mojim serijalom brzo i fino. Ovaj put su to njoki s posnim sirom, bez krumpira i bez jaja! Neki će se možda čuditi je li moguće bez jaja :) Moguće je, moguće! Ja se upustila u experiment i rezultat je bio iznad očekivanja. U stvari nisam ni znala što točno očekivati od njoka koji su bez krumpira i bez jaja. I na kraju... ispali su fini mekani, uz blagi okus posnog sira... ma odlično! Nadam se da ću ovim receptom razveseliti i vas, pogotovo one koji iz zdravstvenih ili drugih razloga ne konzumiraju jaja. Pa krenimo na recepte, njoki bez jaja, slano i slatko!

Recept za njoke bez jaja i krumpira

  • 300 gr dobro ocijeđenog posnog sira (skute)
  • 150-160 gr glatkog brašna
  • 1 žlica ulja
  • malo soli

U lonac staviti kuhati posoljenu vodu.
Od sira, brašna, ulja i soli umijesiti tijesto. Bitno je umijesiti brzo i ne pre čvrsto.
U slučaju da se jako lijepi za ruke još malo pobrašniti.
Tijesto razrezati na 4-5 dijelova i od svake te hrpice na pobrašnjenoj podlozi dlanovima brzo formirati uske valjke.
Izrezati na manje komade (njoke).
Staviti ih odmah kuhati u kipuću vodu.
Kuhani su čim isplivaju na površinu.
Odmah ih ocijediti ili izvaditi rupičastom žlicom.
Možemo ih poslužiti u slanoj ili slatkoj varijanti, slijede dva prijedloga: 


Njoki s pršutom

Na vrlo malo ulja kratko prepržiti sitno narezani pršut.
Preliti preko njoka te posipati s parmezanom.
Poslužiti sa salatom ili kiselim vrhnjem.




Njoki s umakom od pekmeza

za umak
4 velike žlice pekmeza od marelica
malo vode
čep ruma

U posudicu staviti pekmez i vrlo malo vode.
Zagrijati do vrućeg, dodati rum, promiješati i umak je gotov.
Preliti preko njoka koje smo prethodno posipali preprženim prezlima i cimetom.





cookandplay

Broj komentara: 10:

  1. Njoki sa svježim sirom su mi ok za slatke varijante, ali oni za npr. gulaš moraju biti s krompirom.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Gulaš ćemo kuhat kad malo zahladi :)

      Izbriši
  2. Brzo i fino to je uvijek i moj moto.. ovi njokići su me totalno zaintrigirali,tako mi slasno djeluju da ću ih čim prije probati,jer jako volim njoke,uvijek ih skoro radim s krumpirom,i ovo mi je baš zanimljiva promjena:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Nely.:)
      Njoki od krumpira su zakon, a nadam se da će ti se svidjeti i ova varijanta.

      Izbriši
  3. Jedino kaj mogu reći je : njamiiii! Za obadvije verzije-

    OdgovoriIzbriši
  4. Ne mogu se odluöiti koja mi se verzija više dopada, slana ili slatka varijanta.... Idu odmah na moju listu isprobavanja, mljac :))

    OdgovoriIzbriši
  5. Hvala Tanja :), veseli me da ces isprobati. meni su se baš dopali kao vrlo dobra zamjena klasičnim njokima, nadam se da će i tebi. :)

    OdgovoriIzbriši