11. travnja 2012.

Krpice sa zeljem



U današnje vrijeme brze hrane i takvog načina života, sve se više zaboravljaju naši stari dobri recepti iz domaće kuhinje. Zato je važno prenositi recepte s koljena na koljeno, a ja bi rekla s kuhače na kuhaču. :)
Stoga ću i danas podijeliti s vama jedan naš domaći recept. Sigurna sam da će dobro doći svima koji još nisu upoznali ili zavoljeli ovo jednostavno i fino starinsko jelo.  
Krpice sa zeljem su samostalno jelo, i meni su kao takve najbolje. Ipak, nigdje ne piše da uz njih ne smijete servirati kakav kotlet ili šnicl na naglo, ali samo ako baš morate :)






Krpice sa zeljem

  •  1 manja glavica svježeg zelja (ili pola velike)
  •  2 žlice svinjske masti ili ulja
  •  1 žličica šećera
  •  1 manja glavica luka
  •  sol
  •  papar
  •  tjestenina krpice, oko 250 gr

Glavicu zelja očistiti od vanjskih listova, prepoloviti i izrezati van središnji tvrdi dio.
Ostalo zelje narezati na šire rezance, oprati i ocijediti.
Luk sitno narezati.
U većoj dubljoj posudi na niskoj temperaturi zagrijati mast, dodati šećer i par puta promiješati, dodati luk i pržiti dok lagano ne zažuti.
Na poprženi luk dodati narezano zelje, posoliti i dinstati na laganoj vatri češće miješajući sve dok zelje ne omekša (ako je zelje mlado ono će vrlo brzo omekšati).
Zelje se dinstajući lagano karamelizira i u tome je čar ovog jela.
Na slikama sam prikazala tijek kuhanja, vidi se kako zelje sve više omekšava i dobiva karamel žutu boju.
Za ovo jelo nam je potrebna i tjestenina u obliku malih kvadratića - krpica.
Dok se zelje dinsta, u drugu veću posudu staviti vodu, posoliti i kapnuti malo ulja, kad voda zavrije staviti kuhati tjesteninu.
Skuhane krpice ocijediti i pomiješati s dinstanim zeljem.
Gotovo jelo dobro popapriti, i prema potrebi dosoliti.
I to je to, servirati odmah dok je toplo.






cookandplay

1 komentar:

  1. live love eat laugh
    uuuu ovo je odlicno...vidim bili smo vrijedni i za Uskrs, nazalost ne mogu reci da sam i ja :( Ja sam opet lutala New Yorkom :)
    11.04.2012. (05:59) - - - -

    What'sfordessert
    Nisam nikad probala ovo jelo, ali sam čula za njega i baš me zanimalo kako izgleda.
    11.04.2012. (08:39) - - - -

    Tiana
    Obožavam krpice sa zeljem, moj sin sada kada je vidio kod tebe veli mi "mama napravi odmah danas , nisi dugo" :)
    11.04.2012. (09:51) - - - -

    cookandplay
    @ LLEL, meni je drago da si lutala, you know ;)

    @ Whatsfordessert, moraš probati!

    @ Tiana :) baš mi je drago, dobar tek vam želim!
    11.04.2012. (11:40) - - - -

    Quilling Paper Paradise
    Je super! Moji to jako vole. Naravno zasitnije je uz kakvo mesence. :)))
    11.04.2012. (15:07) - - - -
    amaterka
    Hm, da budem iskrena nije da baš volim ovako nešto, ali me jako razveselilo da mogu opet komentirati :) Pinca ti je baš lijepo ispala (i dalje ne mogu vidjeti sve slike), a i ona torta praskozorje mi se jako sviđa :)
    11.04.2012. (18:47) - - - -

    kalorijski restoran minus40kg ... dražeN ;)
    Odlično jelo, bez daljnjega, iako, moja žena ga nikada ne radi u ovoj slatkoj varijanti, a još neko vrijeme, iako zvuči vrlo zanimljivo, vjerojatno i neće ;)
    11.04.2012. (21:24) - - - -

    fra gavun
    Mogu li se pribilježiti za jedan ručak?:))
    11.04.2012. (21:30) - - - -

    cookandplay
    @ Quiling, aha, pa još gore preliti sa saftićem od pečenja mmm :)))

    @ Amaterka, aaaa pa dobro di si ti? :)
    Baš me razveselilo da opet možeš doći!

    @ Drazen..., proći će i to vrijeme :)

    @ Fra gavun, naravno :), bila bi mi čast!
    11.04.2012. (23:00) - - - -

    gogoo
    Volim krpice sa zeljem, ali sa uljem i manje papra. Šteta što je rijetko na Kvarneru.
    12.04.2012. (12:32) - - - -

    Nesto se kuha!
    Joj, obožavam ih!! I ne trebam meso uz njih. ali pravim ih bez luka jer mislim da bi mi s lukom bile preteške za želuček :)
    13.04.2012. (22:35) - - - -

    cookandplay
    @Gogoo, sad iskoristi dok je sezona mladom zelju :)

    @ Nesto se kuha, :) i ja ih obožavam, baš kak veliš ne treba mi uopće meso uz njih.
    14.04.2012. (10:26) - - - -

    kalorijski restoran minus40kg ... dražeN ;)
    Nešto mi ne štima sa linkovima. Valjda mi se zavrtilo od slatkih makaroina :;)))
    18.04.2012. (09:05) - - - -

    gruntovcanka
    Nisam znala da ide i šećer? Probat ću, krpice sa zeljem su naša starinska hrana, nema tko ne voli!
    20.04.2012. (18:47) - - - -

    cookandplay
    @ Gruntovčanka, kod nas doma se uvijek tak radilo, s malo šećera.
    I puno je bolje nego bez. Probaj pa javi :)
    20.04.2012. (20:42) - - - -

    sekasmith
    Sve se nema a predlog je krmić uz Krpice Sa Zeljem, to tak nije dobro. A recesjon? No ne mora niko znati, jeltak.
    avatar
    20.05.2012. (20:56) - - - -
    cookandplay
    @ Seka, .... a ne, ne, ne buš me navukla :D
    bez politike u mojoj butigi. :)

    OdgovoriIzbriši