18. travnja 2012.

Macarons



Tko je osmislio prve makaronse nije precizno poznato, ali ih se povezuje s Venecijom i njihovim amaretima. Danas je na spomen makaronsa ipak najčešća asocijacija Francuska.
Neki smatraju da su u Francusku stigli iz Italije u 16.stoljeću, kad se Katarina Medici udala za kralja Henrika ll.
No za današnji izgled makaronsa zaslužan je pariški slastičar Pierre Desfontaines, koji je dva takva kolačića spojio čokoladnom ganache kremom.




Specifičan izgled macaronsima daje rupičasta stapka nalik na čipku koja će se stvoriti prilikom pečenja, ako je sve išlo po planu :) 
Priprema ovih popularnih keksića zahtjeva dosta strpljenja, malo prakse, puno volje i na neki način predstavlja izazov! No, zaslužuju li toliko naše pažnje? Morate ih probati napraviti sami i tada prosudite. ;) Al da su fini, jesu!


  
Macarons

  • 3 bjelanjka
  • 120 gr bademovog brašna 
  • 200 gr šećera u prahu
  • 50 gr kristal šećera
  • po želji prehrambena boja u prahu (ja ju nisam koristila)

    Na dan kad odlučimo peći makaronse izvaditi bjelanjke iz frižidera na sobnu temperaturu nekoliko sati prije pripreme.
    Bademe blanširati, oguliti, dobro posušiti i sitno samljeti.
    Tako dobiveno bademovo brašno izvagati, pomiješati sa šećerom u prahu i sve prosijati.

    Pripremiti plitki pleh, prekriti ga papirom za pečenje.

    Umutiti bjelanjke na srednjoj brzini miksera u mekani šaum, zatim u par navrata dodavati kristal šećer i mutiti na većoj brzini sve dok ne dobijemo čvrsti kremasti šaum.
    U šaum dodati bademe sa šećerom u prahu, miješati kružnim pokretima sa špatulom sve dok se sastojci ne povežu u glatku smjesu poput lave.

    Vrećicu za ukrašavanje napuniti smjesom i na pripremljeni pleh istiskivati hrpice promjera 2,5-3 cm.
    Izmedju svake hrpice ostaviti malo praznog mjesta.
    Nekoliko puta lupnuti plehom o stol.
    Ostaviti sušiti na sobnoj temperaturi najmanje pola sata, odnosno dok se gornja površina kolačića ne prosuši ili kad ju taknemo da nam se ne lijepi za prst.

    Ugrijati pećnicu na 150 C, kad dostigne temperaturu ubaciti kolačiće u pećnicu.
    Peći oko 13-16 minuta. 
    Ohladiti ih i spajati dva kolačića kremom.
    Za punjenje možemo koristiti kreme raznih okusa, ja sam ih punila čokoladnom ganache kremom.


    čokoladna ganache krema

    • 100 gr tamne čokolade 
    • 100 ml slatkog vrhnja 
    • komadić putra

    Čokoladu natrgati na manje komade.
    U posudici ugrijati slako vrhnje do točke vrenja.
    Maknuti s vatre, dodati čokoladu i putar i miješati dok se ne otope.
    Kremu ohladiti na sobnoj temperaturi, zatim u frižideru.
    Nakon hlađenja kremu izmiksati, te s njom spajati po dva kolačića u jedan macarons.







    cookandplay

    1 komentar:

    1. Komentari s mog bivšeg bloga:

      What'sfordessert
      U zadnje vrijeme gdje god pogledam svugdje macarons. Očito je proljeće njihovo godišnje doba. Nisam ljubitelj kolača od bjelanjaka, ali s obzirom da barem jednom tjedno naletim negdje na njih, zaintrigirali su me da ih probam.
      18.04.2012. (10:28) - - - -

      Quilling Paper Paradise
      Je ovo stvarno izgleda fino. Šteta što je malo komplicirano za pravit. Ja, naime, obično radim kolače onda kad moji doma zacvile, pa nema vremena niš odstajati nit se ikome čeka. Kaj god ispečem nestane do drugog dana. :)))
      18.04.2012. (13:10) - - - -

      Mendula
      Krasno! Sunčani pozdrav!:-))
      18.04.2012. (15:36) - - - -

      kalorijski restoran minus40kg ... dražeN ;)
      Kada hoću biti siguran da će mi desert uspjeti kupim Mozart kugle ;)
      19.04.2012. (00:08) - - - -

      cookandplay
      @ Whatsfordessert, nema druge nego probati :)

      @ Quilling, da, nisu baš brzinski :)

      @ Mednula, hvala.:) pozdrav i tebi :)

      @ Drazen.., Mozartice su zakon, ali gušt u domaćim kolačima je neprocjenjiv. bar meni :)
      20.04.2012. (02:37) - - - -

      live love eat laugh
      wow, e u ovu avanturu cu se stvarno upustiti,,kupovne sam probala na 100 mjesta, ali domace nikad...i svida mi se sto nisi koristila boje, djeluju zdravije
      20.04.2012. (05:35) - - - -

      cookandplay
      @ LLEL, mene su ovi francuzići osvojili, sretno i tebi u avanturi :)
      20.04.2012. (10:41) - - - -

      gruntovcanka
      sviđa mi se što nemaju umjetne boje u sebi.
      20.04.2012. (18:52) - - - -

      fra gavun
      Uf uf, opet bale mmm.:)
      20.04.2012. (22:13) - - - -

      Tiana
      Jako fino , inače volim sva "tijesta" od bjelanjaka . Ja sam radila od bjelanjaka odmah ( ali jaja su bila u frižideru ).Sve što je doma napravljeno meni je njam njam . Imam povjerenja samo u jednu slastičarnicu u gradu.
      21.04.2012. (13:29) - - - -

      sekasmith
      omg.
      20.05.2012. (20:52) - - - -

      cookandplay
      @ Tiana, slažem se :)
      @ Seka, :)
      21.05.2012. (09:53) - - - -

      amaterka-slastičarka
      Iz četvrtog pokušaja uspjela sam dobiti prekrasne makaronse. Moje je iskustvo da je najbitnije spajanje umućenih bjelanaca sa suhim sastojcima - pokreti treba da su lagani, gumenom špatulom, odozdo ka gore, pazeći da ne ostane neumiješane mase od bjelanaca, jer će to kasnije prouzročiti pucanje "kape". Na jednom sajtu sam pronašla podatak da ovih pokreta ne smije biti više od 50. Uistinu sam brojala svoje pokrete i izbrojala do 40. Kremu sam pravila od bijelog i tamnog Eurokrema uz dodatak malo maslaca i par kapi ruma.
      30.09.2012. (14:29) - - - -

      cookandplay
      @ amaterka-slastičarka, hvala ti na korisnim savjetima iz tvog iskustva. Pokreti spajanja su stvarno važni, ali nisam ih nikad brojala, zanimljiv mi je taj podatak. Lijep pozdrav.

      OdgovoriIzbriši