3. prosinca 2015.

Pita od dunja i jabuka / Quince and Apple Pie






S prvom adventskom nedjeljom stiglo je i najljepše doba godine. Veselim se prosincu i nadolazećim blagdanima, polako uređujem dom, smišljam poklončiće kao znak pažnje dragim prijateljima, planiram blagdanski menu, kupujem neke sitnice koje me vesele, posebno za kolače, u tome uživam i to me opušta. 
Jesenas sam na poklon dobila fine dunje, prvo smo se neko vrijeme samo milo gledale, a onda je došlo vrijeme da ih skinem s ormara :) Odlučila sam napraviti voćnu pitu, dunjama sam dodala jabuke i još neke dodatke koji mi fino pašu zajedno i ispalo je odlično. Nadam se da će se i vama svidjeti.



tijesto
  • 350 gr brašna
  • mrvica soli
  • 1/2 vrećice praška za pecivo
  • 120 gr putra
  • 80 gr šećera
  • 1 jaje
  • 2 - 3 žlice hladne vode 

U zdjeli pomiješati brašno, sol i 1/2 praška za pecivo. Dodati putar narezan na listiće i prstima ga utrljati u brašno. Umiješati šećer. Dodati jaje i malo hladne vode te umijesiti tijesto.
Kuglu tijesta obložiti prozirnom folijom i staviti u frižider dok pripremamo nadjev.

nadjev
  • 2 velike dunje (cca 600 gr) 
  • voda i sok od pola limuna za kuhanje dunja
  • 3 srednje jabuke
  • 3 pune žlice šećera
  • 2 vanilin šećera
  • sok od pola limuna
  • malo ruma
  • 2 - 3 žličice cimeta
  • 2 ravne žlice griza
  • 1 šaka grožđica
  • 1 - 2 šake oraha grubo narezanih
  • komadić putra narezan na listiće

Dunje skuhati u vodi i soku od pola limuna (oko 20-30 minuta).
Ohladiti ih, oguliti i narezati na kocke.
Jabuke oguliti i narezati na manje kocke.
Staviti dunje i jabuke u zdjelu, dodati ostale sastojke koje sam navela za nadjev i promiješati.

Tijesto podijeliti na dva dijela.
Jedan dio razvaljati u krug i položiti u namašteni okrugli kalup tako da i stranice kalupa budu obložene tijestom. Izbockati tijesto vilicom, staviti u vruću pećnicu na 190 C i peći oko 10 min.

Izvaditi tijesto iz pećnice, gore rasporediti nadjev i pokriti s drugim dijelom tijesta kojeg smo isto razvaljali u krug.
Na sredini izrezati manji otvor, izbockati okolno tijesto vilicom i peći dalje na 180 C oko 25-30 minuta.
Pečenu pitu posipati šećerom u prahu.
Poslužiti mlaku ili hladnu.





cookandplay

Broj komentara: 7:

  1. Jesen stiže dunjo moja....baš ih volim, ali su rijetke i skupe u Oz-u. Pita ti je divna!

    OdgovoriIzbriši
  2. Nisam ljubitelj dunja, ali možda bi mi se ovako zakamuflirane s jabukama u piti svidjele

    OdgovoriIzbriši
  3. I ja se veselim prosincu i svemu što on nosi, a i dunje volim, a moje čekaju još uvijek zelene i ne znam da li će uopće požutiti.

    OdgovoriIzbriši
  4. Lijep prikaz pripreme ukusne pite, volim i dunje i jabuke. Sretno za blagdane!

    OdgovoriIzbriši