30. siječnja 2015.

Gratinirane palačinke sa sirom i blitvom


Siječanjska tema za igricu  Ajme koliko nas je!  bila je slatko vrhnje, a taj slatki zadatak nam je zadala draga Emina s bloga  Happiness is Homemade.
Na početku sam se htjela bazirati na nešto slatko, ali na kraju sam se ipak predomislila i odlučila za slano. Napravila sam palačinke od sira i blitve i zapekla ih sa slatkim vrhnjem. Inače volim kombinacije u kojima slatko vrhnje omekša kisele ili neke druge jače okuse. Također, ono daje jednu posebno finu notu slanim gratiniranim jelima pa tako i ovim palačinkama.

recept

Ispeći 8 palačinki u tavici na uobičajeni način.
Zatim pripremiti nadjev:
  • 400 gr svježe blitve 
  • 200 gr svježeg sira 
  • 100 ml kiselog vrhnja 
  • 1 žlica kajmaka 
  • 1 režanj češnjaka (sitno narezan)
  • soli prema okusu 
  • malo papra 
  • na vrh noža muškatnog oraščića 

Odstraniti veći dio bijelog dijela blitve. Zelene listove oprati i kratko prokuhati u kipućoj vodi (1-2 min), prebaciti u cjediljku i preliti ledenom vodom.
Tako blanširane listove blitve dobro posušiti, te na dasci izrezati.
U zdjeli pomiješati sve sastojke za nadjev, narezanu blitvu umiješati na kraju.
Dobivenom smjesom nafilati palačinke.
Složiti palačinke u namašteni kalup za pečenje.

preljev
  • 1 jaje 
  • 180 ml slatkog vrhnja 
  • 1/2 žlice maslinovog ulja
  • mrvica soli 
  • malo papra 

Pomiješati sastojke za preljev i preliti preko palačinki u kalupu.
Zapeći u pećnici na 200-220 C oko 15-20 minuta, odnosno dok se preljev ne zgusne a palačinke dobiju zlatnu boju.






cookandplay

Broj komentara: 12:

  1. Izgleda divno; ne znam zasto, ali rijetko pravim slane palacinke. Ispravicu i to, sad kad imam ovaj tvoj ukusni recept!

    OdgovoriIzbriši
  2. Zaista
    odlična deija za slane palačinke.Ovakvi recepti uvek dobro dodju

    OdgovoriIzbriši
  3. Hmmmmm, sad si me stavila na muke. Obožavam slatke zapečene palačinke, a obožavam i nadjev od blitve i sira. Najbolje napraviti i jedne i druge :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Baš mi je drago što si se odlučila za nešto slano, jako fino i krasna ulaznica!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala puno, drago mi je da ti se sviđa!

      Izbriši
  5. Ja, kao i Jasna, gotovo nikad ne radim slane palačinke. Ne znam zašto jer ih jako volim, baš ću probati jer mi je super recept :)

    OdgovoriIzbriši
  6. Slane palačinke sam nekada često imala na meniju, a onda su odjednom nestale, šteta, hvala ti na podsjetniku i na ovim palačinkama, upravo takve će biti i moje !

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Baš mi je drago, nek budu u slast! :)

      Izbriši